PDA

View Full Version : WTG doet beroep op Funds voor holocaust slachtoffers (OT)

Meelezer
8 april 2005, 17:05
Volgens deze website (http://www.docbob.org/modules.php?name=Content&pa=showpage&pid=42) deed het WTG in 1999 een aanvraag om een bedrag toegewezen te krijgen uit het Zwitserse "fund for Holocaust education and remembrance" van de "Swiss Bank Litigation". De reden voor de aanvraag die de WTG advocaat Carolyn R. Wah daarvoor naar voor brengt is dat vele getuigen hun bezittingen, vrijheid en leven hebben verspeeld evenals de organisatie hun bezittingen door de vervolging van de Nazi's.

Zou het kunnen dat de deelname aan de tentoonstelling van de vervolging van getuigen onder nazi bewind ook een financiële reden heeft, of zoek ik het te ver.

Naast de bijdragen waar vervolgde organisaties op kunnen rekenen hebben de overlevende slachtoffers recht op een bijdrage van "the Swiss Bank Settlement Fund". Heeft er iemand ooit gelezen dat het WTG daarover onze broeders & Zusters informeerde?

Groeten Meelezer

dolce
8 april 2005, 18:15
Hallo Meelezer en anderen,

Zelf denk ik niet dat je te "ver" denkt als het inderdaad een financiele "prikkel" zou moeten zijn. Jij zegt het nu en ik denk het al vele jaren.

Zelf binnen de gelederen van JG wordt er altijd gezegd dat wij geen deel van de wereld mogen zijn.
Iktwijfelde altijd aan de zin van de de tentoonstellingen die hierover gehouden worden/werden. Is nog een brochure uitgegeven aan degenen die die tentoonstelling toen bezochten.

Ben zelf toen ook in Swifterband wel wezen kijken. Wist niet beter.

Maar vind een dergelijke tentoonstelling niet gepast als navolgers van Jezus Christus.

Moet je zien wat de eerste eeuwse christenen hebben meegemaakt onder de" tirannie" van Rome.
En als je de site van Jehovah's Getuigen lees over allerlei toestanden e.o. "parkeer"toestanden word ik ook even niet goed van. Blijkt vaak een "geld"-kwestie te zijn.

Nou hoe komen we het konikrijk toch binnen.

Groeten Dolce

Administrator
8 april 2005, 20:18
Volgens deze website (http://www.docbob.org/modules.php?name=Content&pa=showpage&pid=42) deed het WTG in 1999 een aanvraag om een bedrag toegewezen te krijgen uit het Zwitserse "fund for Holocaust education and remembrance" van de "Swiss Bank Litigation". De reden voor de aanvraag die de WTG advocaat Carolyn R. Wah daarvoor naar voor brengt is dat vele getuigen hun bezittingen, vrijheid en leven hebben verspeeld evenals de organisatie hun bezittingen door de vervolging van de Nazi's.

Zou het kunnen dat de deelname aan de tentoonstelling van de vervolging van getuigen onder nazi bewind ook een financiële reden heeft, of zoek ik het te ver.

Naast de bijdragen waar vervolgde organisaties op kunnen rekenen hebben de overlevende slachtoffers recht op een bijdrage van "the Swiss Bank Settlement Fund". Heeft er iemand ooit gelezen dat het WTG daarover onze broeders & Zusters informeerde?

Groeten Meelezer

Ik heb juist begrepen dat Jehovah's Getuigen ook in aanmerking konden komen voor een bepaalde "vergoeding", maar dat ze die juist geweigerd hebben. Weet alleen niet meer waar ik dat gelezen heb.

Groeten,
Admin

Syntelia
19 mei 2005, 12:01
Beste Meelezer,en anderen,

Indien mijn geheugen mij niet in de steek laat, men ik mij te herinneren dat eind jaren '90 op een dienstvergadering en brief is voorgelezen, met daarin een oproep voor een ieder die dat aanging ( persoon in kwestie of direct familielid ) zich kon aanmelden voor deze uitkering. Hoe deze zaken verder zijn afgewikkeld heb ik niet kunnen volgen.

Groet Syntelia

Marjon
19 mei 2005, 20:59
staat mij ook nog iets van bij ja!

groetjes Marjon