PDA

View Full Version : Veldienstervaring (OT)

Bereeer
2 juni 2007, 03:25
Deze ervaring komt uit het boek "Aanklagers getuigen van Jehovah aangeklaagd".

Een jaar of twee geleden was ik op visite bij enkele medegelovigen in Duitsland. Een medegelovige vertelde mij een belevenis die hij tijdens een van zijn predikingsactiviteiten had meegemaakt. Zijn verhaal ging als volgt:
'Na zo'n uurtje predikkingsdienst kwam ik aan een deur waarvan de bewoonster nogal scherp uitviel, zij vroeg of ik het tv-programma gezien had over de 'getuigen'. Aangezien ik nooit naar zulke programma's, zei ik: "nee", en wilde verder gaan met het doel van mijn bezoek maar zij onderbrak mij en wende het gesprek weer naar dat programma. Ik op mijn beurt zei: "Eigenlijk, wilde ik het u niet vertellen, daar ik er weinig geloof in hechte, maar daar je toch aandringt over dat programma zal ik het u toch maar zeggen."
"luister mevrouw, ik ben nu reeds een uur aan het predikken aan 't predikken en op zijn minst op drie plaatsen hebben mensen mij gezegd dat ik hier , in dit huis drugs kan krijgen en nu mijn nieuwsgierigheid toch geprikkeld is, is dat waar?"Zeer onthutst en boos wilde deze dame weten van welke huizen "dat wel" kwam. Met wat moeite bracht ik deze dame weer tot bedaren en nadat dit gelukt was, vertelde ik haar het volgende: "mevrouw, wat ik u daarmet verteld hebt is deels waar en deels leugen . De waarheid is, ik ben zo'n uurtje aan het predikken, de leugen is, niemand heeft mij verteld dat er bij u drugs te verkrijgen is. Wat ik nu gedaan heb mevrouw, is leugen vermengen met waarheid, en u geloofde meteen het negatieve. Het is net zo met zulke verklaringen, of ze nu waar zijn of niet, is zeer moelijk te onderscheiden. Daarom mevrouw luister ik nooit naar zulke verhalen, ook mij is het niet mogelijk de volle waarheid van dezer verhalen te achterhalen of te onderscheiden, maar wat ik wel weet, is wat ik kan lezen in de bijbel en wat ik eruit kan leren en delen met anderen, daarom ben ik hier".

Van Rob Gwosdz
www.rob-gwosdz@pandora.be
isbn. 9080641022

Bereeer
2 juni 2007, 03:28
website moet zijn,

www.rob-gwosdz.be

Egbert
2 juni 2007, 09:57
Heeft een hoog moraalgehalte, een verdovende dan wel.
Wat over mij gezegd wordt, is nooit waar, dus luister ik er niet naar.

Uiteraard is het onzin, als er beschuldigingen tegen JG worden geuit, om er op zijn minst 10 te ontkrachten.

Ook Paulus verdedigde zich tegen valse aantijgingen (Handelingen!)

Bereeer
2 juni 2007, 13:09
er zit wel een moraal in,

elke leugen bezit een kern van waarheid.

En ik ken mensen die uit de organisatie geknikkerd zijn, volkomen terecht en nu klagen hoe onliefdevol ze wel niet behandeld zijn......