PDA

View Full Version : Wekelijks bijbelleesprogramma (OT)

Boanerges
12 mei 2005, 10:58
Beste allemaal,

Vinden jullie het leuk om het wekelijks bijbelleesprogramma van de Theocratische Bedieningsschool (ook) op ons forum te doen?

De instructies voor Hoofdpunten uit het Bijbelleesprogramma zeggen in iets gewijzigde vorm onder meer:

"... [Jullie kunnen] commentaar geven op elk deel van het bijbelleesgedeelte voor die week. Dit dient niet slechts een samenvatting van het toegewezen leesgedeelte te zijn. Het voornaamste doel is de [lezers] te helpen beseffen waarom en hoe de inlichtingen waardevol zijn. ... [Hierbij nodig ik jullie uit om] korte commentaren ... te geven over interessante punten die jullie bij het bijbellezen zijn tegengekomen en hoe ze tot nut zijn. ..."[hr:075a30cb44] Deze week: 2 Samuël 4-8

Boanerges
12 mei 2005, 11:25
Toen David via de profeet Nathan hoorde dat Jehovah met David en zijn huis een koninkrijksverbond zou sluiten, en dat de troon in zijn familie stevig bevestigd zou worden, reageerde David als volgt:

"Daarop ging koning David naar binnen en zette zich voor het aangezicht van Jehovah neer en zei: "Wie ben ik, o Soevereine Heer Jehovah? En wat is mijn huis, dat gij mij tot hiertoe hebt gebracht?" - 2 Sam. 7:18

Davids reactie op Jehovah's belofte getuigt van een nederige grondhouding. Davids nederigheid droeg zeker bij aan het feit dat hij een man was "aangenaam naar Jehovah's hart" (1 Sam. 13:14). In alle geschriften staat nederigheid hoog aangeschreven. Toch is het iets dat je alleen maar ervaart op het moment dat je er klaar voor bent. Nederigheid leert ons alle dingen in het leven te nemen zoals het komt. Deze nederigheid helpt ons ook om ons vertrouwen in mensen niet zomaar op te zeggen, als daar geen goede reden voor bestaat. Dankzij nederigheid blijven we ons hele leven lang een leerling. Nederigheid helpt ons namelijk om te gaan met moeilijke personen in onze omgeving, want zij blijken onze beste leraren te zijn.

Boa

PS: Wie volgt met een leuk commentaar?

Marjon
12 mei 2005, 11:29
Boa...ik zal het vandaag met daddy doornemen, en dan mijn bevindingen posten. Ik vind het een goed idee om dit regelmatig te doen.
Ik doe dus mee.

Groet Marjon

Marjon
13 mei 2005, 18:05
sorry boa...nog niet aan toegekomen het te lezen..zieken in mijn huis, en een aantal lange postings betreffende het WTG enz hahaha!
maar ik zal er zo snel mogelijk op terug komen ok?

groetjes Marjon

Boanerges
13 mei 2005, 18:44
sorry boa...nog niet aan toegekomen het te lezen..zieken in mijn huis, en een aantal lange postings betreffende het WTG enz hahaha!
maar ik zal er zo snel mogelijk op terug komen ok?

groetjes Marjon
Vooruit dan maar :wink: :wink: :wink: :lol: :lol: :lol: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Boa

Marjon
13 mei 2005, 18:46
OOOOOO jaaaa jij wilt mij zeker een schuldgevoel bezorgen he!!!!!! Waar ken ik dat toch van :evil: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: