View Full Version : De bom valt nooit (O.T.)
Anonymous
9 juli 2007, 08:22
Recent beluisterde ik Herman Van Veen
de tekst van De Bom valt nooit
Mijn leven is totaal ontwricht,
ik voel me overboord gegooid,
vandaag las ik dit nieuwsbericht:
de bom... valt... nooit.
Maar zal de bom echt niet vallen ?
Wat moeten we dan met z'n allen ?
Zolang een toekomst ons ontbrak,
leefden wij dood op ons gemak.
Wij keken met omfloerste blik
nog maar voortdurend naar de grond,
nu is tot onze grote schrik
de hele wereld kerngezond.
Moet het nu uit zijn met die kater ?
Moeten wij denken over later ?
Acht, dat gezeur van "Het heeft geen zin",
daar trapt geen schoolmeester meer in.
Nu keert men heel ons leven om
en brengt paniek in onze tent.
Wij hielden zo van onze bom,
we waren zo aan hem gewend.
On leven is totaal ontwricht
door dit beroerde nieuwsbericht:
"De bom blijft liggen waar hij ligt".
De bom blijft liggen waar hij ligt.
Hoe voelden jullie je,
toen de druk wegviel
van al dat gedreig van "Armaggeddon komt"?
Welke prioriteiten stelde je uit?
Welke zelfzorg liet je na?
Hoe vond je een nieuw evenwicht?
En wat betekent Lukas 12:39-40 nu voor jullie?
"Maar weet dit, dat indien de heer des huizes had geweten
op welk uur de dief zou komen,
hij voortdurend gewaakt zou hebben
en niet in zijn huis zou hebben laten inbreken.
Houdt ook GIJ U gereed,
want de Zoon des mensen komt
op een uur dat GIJ het niet waarschijnlijk acht.”
Grappig, dit liedje hebbenwij een tijdje terug nogal in de auto gedraaid,
ik moest hier ook aan denken.
Wij zijn uiteraard opgegroeid in het BOM tijdperk - en met Armageddon nog dreigender op de achtergrond.
Ik was dus wel van het type dat allerlei dingen voorbij heeft laten gaan met het oog op het Armageddon. Geen opleiding gedaan die wel had gekund, dingen die ik leuk vond afgewezen omdat het misschien wel zou botsen met de JG vereisten.
Ik werd erg besluiteloos door die 'dreiging" (wel of niet een huis kopen? tja.. als Armageddon snel komt... of juist niet... )
En ik kan me heel goed voorstellen dat veel mensen moeite hebben met het idee dat er misschien wel GEEN vernietiging komt gedurende ons leven, tja, wat dan? je hebt je hele leven ingericht op: Alles wat leuk is doen we in het paradijs wel. Nu doen we alles wat MOET.
Werd gisteren in de zaal weer letterlijk zo opgelegd: allerlei dingen die we interessant of leuk vinden, dat kan allemaal later wel. Nu is PREDIKEN het enige wat nuttig is, wat telt, waar je je tijd aan moet besteden.
Ik moet zeggen dat ik nu toch geen enkele moeite heb gehad om mijn tijd verder in te vullen. er waren zoveel dingen die ik graag had willen doen...
Nu doe ik ze dus ook.
En het voelt prima. En ik heb nog steeds niet het gevoel dat ik nu slecht ben of goddeloos. Want ik ben nog steeds een aardig mens, die de bijbelse maatstaven respecteert. Maar ik heb nu ook plezier in mijn leven... en dat was vroeger wel anders.
Egbert
9 juli 2007, 09:09
Hallo Carah,
Ik ben wel paraat hoor, als Jezus zich toont, ben ik blij, mara ik ga mijn leven nu anders invullen.
Nu wel een kind, (hoop ik) en nuttige maar ook leuke dingen doen.
Overigens deed ik dat al, ik heb dus mijn hobbies niet zo erg weggecijferd, dus daar ga ik gewoon mee verder.
Anonymous
9 juli 2007, 18:53
Ja, het ging verder dan Jehovah dienen omwille van een datum...
Zo'n broeders en zusters zijn er ook geweest
Men had het er ook naar gemaakt (1975) :?
Maar zelfs als je de keuze maakte,
Jehovah voor eeuwig te willen dienen,
en niet omwille van een datum
Had die hele Armaggeddon-dreiging
een verlammend effect op al je handelingen...
Elke eenvoudige handeling die je voor jezelf verrichtte
kreeg een bittere bijsmaak van schulgevoel...
want eigenlijk moest je je tijd beter indelen
Het Koninkrijk eerst...
Al de rest was bijzaak
Verlammend is het goede woord.
Ik noem het "het wachtkamer-gevoel"
Mijn leven was slechts de wachtkamer voor het paradijs.
En je weet wat mensen doen in wachtkamers. Meestal niet veel ... ze vervelen zich en hopen dat het zo snel mogelijk voorbij is...
Zo zag ik dus het leven.
Erg toch? Nu is het anders gelukkig!
Anonymous
10 juli 2007, 09:04
Ja, hé, Jaël Helemaal herkenbaar. :)
Een aanvulling. :o
Ik las iets over het 1 enneagramtype. (“Het team in jezelf” is voor mijzelf het beste boek hierover; je bent een mix van meerdere types waarop je hoog scoort. Volgens andere boeken zou je slechts 1 type kunnen zijn.)
het 1 (hervormer/ waarheidsverkondiger :lol: ) type past n.l. wel bij de cultuur die ik af en toe in de organisatie proef, hoewel ik ook andere trekjes herken zoals de 3 (motivator) en 6 (loyalist) en natuurlijk is niet iedereen overal even gevoelig voor, afhankelijk van karakter, achtergrond, etc. Natuurlijk zitten er ook belangrijke pluspunten aan al die types. In balans vallen ze wellicht niet zo op, wel als ze doorslaan.( zoals mensen die er zijn voor regeltjes i.p.v. regels voor de mens)
Een gepast verantwoordelijkheidsgevoel is natuurlijk een gewenste eigenschap, voor iedereen. :wink:
1 in het kort:
verlangen – perfecte wereld. Alles wat er gebeurt is etisch juist.
Basisdrijfveer – wrok over onvolmaaktheid; de wereld moet beter.
Defensie - het omgekeerde doen van wat je eigenlijk zou willen doen om goed te zijn.
Paradox- door focus op wat niet oke is, blijf je alles zien dat niet oke is, wordt het zelfs erger.
Self-fulfilling prophecy – te hoge lat maakt dat alles beter blijft kunnen, voedt de cirkel. (niet goed genoeg zijn)
Strategie – alles opmerken dat niet oke is en vergelijking met anderen. Onderdrukking boosheid en impulsen, want die betekenen dat je niet perfect bent (geen controle), hoewel het uiten van beheerste boosheid in dienst van het goede wel oke is.
Transformatie –
1, accepteer de wereld zoals hij is. Het is zo goed als het kan, hoewel het morgen misschien beter kan zijn.
Zelf zou ik zeggen;
richt je op wat wel oke is, want alles waarop je je aandacht richt, groeit of manifesteert zich.
Het leven is toch gemaakt - het paradijsje - om plezier te ervaren, heerlijk en vervuld te zijn. Zelfs als je dingen doet die “moeten”.
Je mag gelukkig en geslaagd zijn!
:) :) :) :)
Groetjes; Ster
Anonymous
10 juli 2007, 12:57
Nu wel een kind, (hoop ik)
Dat bedoel ik ook, Egbert
Voor de doorsnee getuige rust er niet meer zo'n sterk taboe
op het krijgen van kinderen.
Maar in de gelederen van volletijdsdienaren is het nog vaak een ramp
als er een pionierster of vrouw van een kringopziener zwanger wordt.
Ik herinner me opeens mijn eerste zwangerschap.
De aanleiding om te stoppen met de speciale pioniersdienst.
Mijn vriendin kampte met sterke moedergevoelens,
maar volhardde dapper in de volletijddienst en het gewild kinderloos zijn. :roll:
Mij was het overkomen. Maar ik werd door haar getroost :(
Ze was toch zo aangemoedigd door de vrouw van de kringopziener.
Die putte zelf troost in haar kinderloosheid
door zich het beeld van de vrouwen van de zonen van Noach
voor de geest te halen.
Hoeveel vreugde aan het bouwen van de ark zouden ze gemist hebben
als hun handen waren gebonden door kleine kinderen...
Hoe zou het toch gekomen zijn,
dat ik de eerste vijf maanden niet van mijn baby kon genieten? :evil:
Ook dat neem ik het WTG kwalijk.
Eigenlijk vreemd voor een Christen om zo te redeneren...
Christenen wachten al 2000 jaar op de terugkomst van Jezus.
Dus wat maakt het dan uit of Armageddon nu wel of niet in je leven komt?
In bijbelse tijden verkondigde men al dat het einde der tijden spoedig zou komen.
[[Spoedig betekent in bijbelse zin dus meer dan 2000 jaar.]]
Dus wanneer een religieuze organisatie verkondigd dat het einde der tijden spoedig zal komen dan ondericht ze de leer zoals die in de bijbel staat.
Verkondigen dat Armageddon spoedig komt is een vooruitgang vergeleken met datums roepen.
Zelf laat ik mijn leven niet leiden door de bijbel. Maar zou ik dat wel doen dan zou ik zo leven dat ik het goede doe wanneer Armageddon plotseling zou komen. Naar mijns inzien is dat ook de beste manier voor een Christen om te leven.
Dit betekent natuurlijk niet dat men geen huizen behoort te bouwen of men moet afzien van kinderen. Het betekent elk moment van je leven het goede te doen.
Voor een athëist is het overigens ook goed om een goed leven te leven. Een athëist heeft immers maar één leven. :wink:
En van dat ene leven kan men het beste genieten.
Het is jammer om dat leven door te brengen om anderen kwaad te doen.
Het zou jammer zijn om dat ene leven te verkorten door roekeloos gedrag.
Het zou jammer zijn om dat ene leven te moeten leven met een schuldgevoel.
Geven schenkt vreugde ( het betekend immers dat men meer dan voldoende heeft ).
Andere mensen helpen geeft ook vreugde, want men weet dat de ander zo meer kan genieten van dat ene leven.
Dus, of je nu een gelovige of ongelovige ben, wees zuinig met dit leven. Zorg goed voor jezelf en de mensen om je heen.
paulat
10 juli 2007, 15:47
Eigenlijk vreemd voor een Christen om zo te redeneren...
Christenen wachten al 2000 jaar op de terugkomst van Jezus.
Dus wat maakt het dan uit of Armageddon nu wel of niet in je leven komt?
In bijbelse tijden verkondigde men al dat het einde der tijden spoedig zou komen.
[[Spoedig betekent in bijbelse zin dus meer dan 2000 jaar.]]
Dus wanneer een religieuze organisatie verkondigd dat het einde der tijden spoedig zal komen dan ondericht ze de leer zoals die in de bijbel staat.
Verkondigen dat Armageddon spoedig komt is een vooruitgang vergeleken met datums roepen.
Zelf laat ik mijn leven niet leiden door de bijbel. Maar zou ik dat wel doen dan zou ik zo leven dat ik het goede doe wanneer Armageddon plotseling zou komen. Naar mijns inzien is dat ook de beste manier voor een Christen om te leven.
Dit betekent natuurlijk niet dat men geen huizen behoort te bouwen of men moet afzien van kinderen. Het betekent elk moment van je leven het goede te doen.
Voor een athëist is het overigens ook goed om een goed leven te leven. Een athëist heeft immers maar één leven. :wink:
En van dat ene leven kan men het beste genieten.
Het is jammer om dat leven door te brengen om anderen kwaad te doen.
Het zou jammer zijn om dat ene leven te verkorten door roekeloos gedrag.
Het zou jammer zijn om dat ene leven te moeten leven met een schuldgevoel.
Geven schenkt vreugde ( het betekend immers dat men meer dan voldoende heeft ).
Andere mensen helpen geeft ook vreugde, want men weet dat de ander zo meer kan genieten van dat ene leven.
Dus, of je nu een gelovige of ongelovige ben, wees zuinig met dit leven. Zorg goed voor jezelf en de mensen om je heen.
En toch zal Jeroen het koninkrijk niet beerven. Hij is immers een afvallige. :?
Hallo, ik wou eigenlijk een nieuw topic openen, maar de tekst past hier ook wel bij;
Joh. 21: 22-23
Jezus zei tot hem: “Indien het mijn wil is dat dat hij (een bepaalde discipel) blijft totdat ik kom, wat gaat u dat aan? Blijft gij mij volgen. Bijgevolg ging onder de broeders dit woord uit, dat die discipel niet zou sterven. Doch Jezus had hem niet gezegd dat hij niet zou sterven, maar: “ Indien het mijn wil is dat hij blijft totdat ik kom, wat gaat u dat aan?”
De bomhype; Jezus wist dus al hoe het gaan zou. :?
:D Houd hoofd en hart op 1 lijn en geniet. :D
:wink: Groetjes; Ster
Egbert
10 juli 2007, 16:03
Paulat,
Ik heb begrepen van een joodse vertaler van de hebreeuwse Matteüs, James Scott Trimm, dat het had kunnen zijn: "Het koninkrijk is nabij" en het "koninkrijk zal worden aangeboden"
En dat klopt. Jezus was zelf het de voornaamste van het koninkrijk, (Markus 9:1).
En 'het einde is nabij' is juist iets waartegen Jezus waarschuwde (lukas 21:8).
Wel heeft hij bedoeld dat de tempel binnen één geslacht vernietigd zou worden (mattheus 24:3 ).
Carah - genieten van mijn kinderen???? Zeker met drie vergaderingen in de week én minstens twee keer per week velddienst - een kind dat een hekel had aan uit huis gaan en dus elke vergadering zat te brullen. Ouderlingen die meenden dat we ze maar beter moesten opvoeden (Zet ze thuis maar gewoon twee uren op een stoel) - kinderen die kleumden van de kou in de velddienst (tja, maar dat had ik zelf ook doorstaan, dus waarom niet)
Ik dacht dat het hebben van kinderen eigenlijk teveel voor me was. vandaar dat we het bij een klein aantal hebben gehouden. Pas sinds ik de club niet meer zo serieus neem, zie ik dat DE ORGANISATIE teveel was - niet de kinderen. En denk ik - verrek er had er best eentje bijgekund.
En dat neem ik het WTG dus ook kwalijk. :(
(maar wees niet bang, ik blijf niet zo hangen in dat soort 'had ik maars' en 'was ik maars'... ik ben alleen wel heel blij dat ik nu het heft in eigen handen kan nemen.)
Anonymous
11 juli 2007, 04:37
Mooi, Jaël. :)
Gelukkig hebben we onze veerkracht behouden.
En ook ik heb mijn "schade" aan kindergeluk achteraf ingehaald. :D
:o Extraatje, voor al die verschillende mensen hier.
- Je toont (volgens mij) in verschillende, onderlinge verhouding een mix van:
Type 1 Perfectionist
Spreekstijl – Belerend, normatief
Kenmerk – Pedagogisch, kritisch
Doel – Volmaaktheid
Afkeer- Ergernis
Zelfbeeld – Ik heb gelijk
Type 2 Helper
Spreekstijl – Raadgevend, vleiend
Kenmerk – Zorgzaam, solidair
Doel – Helpen
Afkeer – Behoeftigheid (bij zichzelf)
Zelfbeeld – Ik help
Type 3 Winnaar
Spreekstijl – Wervend, bezielend
Kenmerk – Ambitieus, visionair
Doel – IJver
Afkeer – Falen
Zelfbeeld – Ik heb succes
Type 4 Romanticus
Spreekstijl – Weemoedig, klagend
Kenmerk – Creatief, authentiek
Doel – Echtheid
Afkeer – Alledaagsheid
Zelfbeeld – IK ben anders
Type 5 Waarnemer
Spreekstijl – Verklarend, systematiserend
Kenmerk – Wijs, nuchter
Doel – Kennis
Afkeer – Leegte
Zelfbeeld – Ik heb het door
Type 6 Loyalist
Spreekstijl – Waarschuwend, begrenzend
Kenmerk – Betrouwbaar, plichtsgetrouw
Doel - Veiligheid
Afkeer - Verkeerd gedrag
Zelfbeeld – Ik doe mijn plicht
Type 7 Levensgenieter
Spreekstijl – Verhalend, enthousiast
Kenmerk – Feestelijk, optimistisch
Doel – Idealisme
Afkeer – Pijn
Zelfbeeld – Ik ben gelukkig
Type 8 Baas
Spreekstijl – Uitdagend, onthullend
Kenmerk – Daadkrachtig, confronterend
Doel – Rechtvaardigheid
Afkeer – Zwakheid
Zelfbeeld – Ik ben sterk
Type 9 Vredestichter
Spreekstijl – Sussend, eentonig
Kenmerk – verdraagzaam, gelaten
Doel – Harmonie
Afkeer – Conflict
Zelfbeeld – Ik ben tevreden
Bron: “Het team in jezelf.”
Groetjes; STER :)
Anonymous
11 juli 2007, 08:04
...
daanvoosten
11 juli 2007, 09:57
Beste Carah,
Wie zijn volgens jou die kleinen ?
Groeten,
Daan
paulat
11 juli 2007, 11:10
En toch zal Jeroen het koninkrijk niet beerven. Hij is immers een afvallige. :?
Denken we nu in WTG-regels of overeenkomstig de bijbel?
Jezus zei:
"En al wie een van deze kleinen slechts een beker koud water te drinken geeft
omdat hij een discipel is, voorwaar, ik zeg U,
zijn beloning zal hem geenszins ontgaan."(Mattheüs 10:42)
Een goede daad, verricht tegenover een 'kleine'
een discipel van Jezus,
volstaat om een beloning te ontvangen.
Er staat niet bij, wat deze beloning inhoudt.
Maar het zijn de woorden van Jezus.
Ik verwacht niet dat die beloning inhoudt,
dat de verrichter van de goede daad,
een ijsje krijgt, voordat hij voor eeuwig vernietigd wordt.
Jeroen doet op dit forum meer dan ons een beker water te drinken geven,
hij wijst ons de weg naar de kraan, leert ons weer zelf nadenken,
op een heel respectvolle wijze. Zonder ons geloof te willen afbreken.
Ik ben niet Jezus, maar ik durf in vertrouwen zeggen:
Zijn beloning zal hem geenszins ontgaan.
:D
Hoi Carah,
Dat zou idd mooi zijn. Alleen wordt in het NT ook over personen gesproken die niet meer in de leer van Christus zijn namelijk sekteleden. Dit zijn afvalligen. Zij zullen het koninkrijk niet binnengaan en worden geschaard onder hoereerders, overspelers etc. Of zouden we het zo moeten interpreteren dat je wel een overspeler, hoereerder, een man die bij een man ligt, bedrieger of afvallige mag zijn zolang je maar iets goeds voor Jezus broeders doet?
Groet,
Tsuyoshi
Egbert
11 juli 2007, 12:00
Paulat,
Zoals ik het begrijp, betekent het 'koninkrijk beërven' een hemels koninkrijk, mederegeerder worden met Jezus.
In principe een zeer verantwoordelijke en bevoorrechte positie, naast Jezus.
Toen die rijke man naar Jezus toe kwam, die alles goed deed, en die vroeg:
20 De jongeman zei hem: "Al deze dingen heb ik gehoorzaamd vanaf mijn jeugd, wat mis ik?"
21 Jezus zei hem: "Als u volmaakt wilt zijn, ga heen, verkoop uw bezittingen en geef het aan de armen, en u zult een schat in de hemel hebben en kom, volg mij!"
Maar hij kon het niet! Toen zei Jezus de bekende uitspraak dat het voor een rijke makkelijker was als een touw (van kamelenhaar) door een naald te gaan dan in het koninkrijk te komen.
Vraag je eens af.
Deze man deed niets fout, behalve dat hij rijk was!
Veroordeelde Jezus deze jonge man ter dood???
Dat zou toch onrechtvaardig zijn?
In mijn begrip, berft deze rijke man niet het hemelkoninkrijk. That's it. Maar kan wel eeuwig op aarde leven.
hetzelfde voor de vruchten van het vlees in Galaten 5. Als je dus hebzuchtig ben (nou nou, ik wil rijk worden en ben dus een ernstige zondaar?) kom je niet in het koninrkijk.
Lijkt me meer een vereiste voor het hemelse leven, waar niet omkoopbare, niet hebzuchtige mederegeerders zullen leven.
Beste Carah,
Groeten,
Daan
Hoi Daan,
Uit het verband blijkt dat het hier gaat over de uitzending van de twaalf apostelen, die tevens discipelen (leerlingen) waren van Jezus. Jezus noemt hen "de kleinen". Ik geloof dat degenen die gunstig gezind waren jegens hen, hun beloning kregen in hun leven doordat zij gezegend werden door God. Wat deze zegen uitwerkt in hun leven, is afhankelijk van hun reactie op deze zegen.
Het geven van een beker koud water aan predikers op een warme dag getuigt van het instemmen met hetgeen de predikers hebben te zeggen en van naastenliefde. Jezus zou hen belijden voor de Vader (vers 32).
My two cents,
Groetjes,
Elle
Egbert
11 juli 2007, 13:45
Beste Carah,
Groeten,
Daan
Hoi Daan,
Uit het verband blijkt dat het hier gaat over de uitzending van de twaalf apostelen, die tevens discipelen (leerlingen) waren van Jezus. Jezus noemt hen "de kleinen". Ik geloof dat degenen die gunstig gezind waren jegens hen, hun beloning kregen in hun leven doordat zij gezegend werden door God. Wat deze zegen uitwerkt in hun leven, is afhankelijk van hun reactie op deze zegen.
Het geven van een beker koud water aan predikers op een warme dag getuigt van het instemmen met hetgeen de predikers hebben te zeggen en van naastenliefde. Jezus zou hen belijden voor de Vader (vers 32).
My two cents,
Groetjes,
Elle
Jezus noemt 'kleinen' en kleinsten steeds in context. Het kan ook duiden op letterlijk kinderen!
Matteüs 18
3 en zei: "Amen ik zeg jullie dat mits jullie veranderen en worden als kinderen, zullen jullie niet het hemelkoninkrijk binnengaan.
4 Wie daarom nederig als dit kind is zal groot in het hemelkoninkrijk zijn.
10 Zorg dat je niet één van deze kleintjes minacht! Want ik zeg je dat hun boodschappers in de hemel voortdurend het aangezicht zien, van mijn Vader die in de hemel is.
Hier gaat het om 'schaapjes' in de kudde.
13 En mocht het gebeuren dat hij het vindt, amen, zeg ik jullie, hij zal blijer zijn over dat ene dan over de negenennegentig die niet waren verdwaald.
14 Dus jullie Vader, die in de hemel is, heeft niet de wens niet dat er één van deze kleinen verloren zou gaan.
Het hoeft dus geen betrekking te hebben op apostelen (of zendelingen) die betrekkelijk groot zijn in de 'theocratische orde'
daanvoosten
11 juli 2007, 13:56
Het gaat mij meer om het feit dat het WTG hiermee in deze schriftplaats alleen de gezalfden bedoelt, en ben benieuwd hoe Carah daar over denkt.
e-Richard
11 juli 2007, 14:51
Het gaat mij meer om het feit dat het WTG hiermee in deze schriftplaats alleen de gezalfden bedoelt, en ben benieuwd hoe Carah daar over denkt. Eigenlijk legt het schijverscomitee deze schriftplaats zo uit dat je goed moet doen jegens DE SLAAF het BL. :x
Vooral gehoorzaam zijn aan hen en niet zelf denken
Beste Carah,
Groeten,
Daan
Hoi Daan,
My two cents,
Groetjes,
Elle
Jezus noemt 'kleinen' en kleinsten steeds in context. Het kan ook duiden op letterlijk kinderen!
Matteüs 18
3 en zei: "Amen ik zeg jullie dat mits jullie veranderen en worden als kinderen, zullen jullie niet het hemelkoninkrijk binnengaan.
4 Wie daarom nederig als dit kind is zal groot in het hemelkoninkrijk zijn.
10 Zorg dat je niet één van deze kleintjes minacht! Want ik zeg je dat hun boodschappers in de hemel voortdurend het aangezicht zien, van mijn Vader die in de hemel is.
Hier gaat het om 'schaapjes' in de kudde.
13 En mocht het gebeuren dat hij het vindt, amen, zeg ik jullie, hij zal blijer zijn over dat ene dan over de negenennegentig die niet waren verdwaald.
14 Dus jullie Vader, die in de hemel is, heeft niet de wens niet dat er één van deze kleinen verloren zou gaan.
Het hoeft dus geen betrekking te hebben op apostelen (of zendelingen) die betrekkelijk groot zijn in de 'theocratische orde'
Hoi Egbert,
In de context gaat het wel degelijk over de 12 apostelen die uitgezonden werden.
Dat Jezus het in andere schriftplaatsen ook wel heeft over de kleinen doet niets af aan het genoemde feit dat het hier de apostelen waren.
Groetjes,
Elle
Lambert
12 juli 2007, 14:13
Hallo JB,
Dat vond ik een mooie opmerking van jou dat in bijbelse zin "spoedig" nu al 2000 jaar bedraagt.
Dat staaft namelijk mijn these dat de "laatste dagen" +/- 2000 jaar duren ,dus 'één dag is als duizend jaren, de laatste dagen kunnen dus 2 dagen omvatten ,als 2000 jaren.. Het WTG en ook anderen scharen dit onder het feit van de toenmalige verwoesting van Jeruzalem, toch was dit maar een summier gebeuren in de wereldgeschiedenis en de kous was af.
Gr.Lambert