PDA

View Full Version : "Maak er geen ROVERSHOL van"! OT

GLADIATOR
16 mei 2005, 11:33
Let even niet op de opmaak van de brief, ik was toen een beginneling. :)
Let ook niet op mijn manier van denken toen. Ik was een echte WTGetuige. :)

De namen van de personen die ik ook een kopie stuurde heb ik laten staan omdat zij kringopziener en de ander zoneopziener was.
Later kwam deze brief ook in Brooklyn terecht.
Waarschijnlijk ben ik toen niet eens de enige geweest die schreef en opriep dingen wel of niet te doen, maar met deze brief is er bewijs dat het ook INDERDAAD gebeurde.

Misschien kan ik in de toekomst nog wel meer van dit soort oude brieven plaatsen. Of gedeeltes ervan indien sommige gedeelten anderen schaden.
Dat is niet de bedoeling.

Degene die de brief willen bewaren kunnen hem hier downloaden in PDF bestand:

Brief van 3 december 1997 in PDF (http://home.wanadoo.nl/rijkjanssen/03_12_97.pdf)

Hier de brief:

R.A.M. Janssen
360* ** Maarssen

Maarssen 3 December 1997

Aan het lichaam van Ouderlingen van Gemeente Utrecht-Maarssen,

Broeders,

Via deze brief wil ik jullie vragen het volgende in overweging te nemen;
Is het nu wel verstandig om aankomende Zondag, Br. *.*. de ***** het slotgebed te laten uitspreken?
Ik hoorde van Zr. C***** dat èèn van jullie (Br. H. K***) , van plan was, dat als het nog een keer voorkwam dat iemand de zaal uit zou lopen, vanaf het podium uit de W.T. van 1/8/`97 voorgelezen zou worden , “ dat als je de zaal uitloopt , je Jehovah de rug toekeert “.
Ik had het fijn gevonden als jullie ook mij dit persoonlijk hadden verteld, maar goed dat deze Zuster voor een gesprekje bij Br. K*** is geweest.
Ik heb deze W.T. eens opgezocht, en inderdaad op blz. 10 par.6. staat iets dergelijks, hoewel ik nooit uit protest vergaderingen overslaat. De werkelijke reden waarom ik op 16 November toen Br. *.*. de **** het podium opliep ben opgestaan, had te maken met mijn Geweten, en ik aan Jehovah en mijn kinderen wilde laten zien dat ik geweld in de zaal niet goedkeur. Want Broeders, laten we even redelijk zijn, het is toch aanstootgevend, dat als iemand enkele weken geleden in de zaal gewelddadig is geweest, hij nu al word gebruikt als lezer tijdens de W.T. studie, en ons komende Zondag voorgaat in gebed. Hoe moet ik mijn kinderen leren hun geweten te oefenen (zelfde W.T. blz. 3-6), als zij zien dat volwassen Jehovah`s Getuigen aan de deur spreken over Jehovah`s hoge maatstaven en zij in de Koninkrijkszaal zien dat het niet zo nauw word genomen?
En dan spreken we niet eens over het voorval van 18 November als tijdens de Dienstvergadering A***** en ***** de **** een demonstratie doen. Dit stel is zeer zeker geen voorbeeld voor onze jongeren. Het is eigenlijk te gek voor woorden, dat ik me zorgen moet gaan maken dat mijn kinderen in een Gemeente van Jehovah gevaar lopen besmet te worden met werelds gedrag en denkwijze.
Broeders, als ik terug kijkt naar de tijd dat ik net een blauwe maandag Bijbelstudie had, en ik de dag nadat Frits Bom met zijn negatieve programma op tv. was geweest, ik het voltallige personeel van het postkantoor over me heen kreeg, die het programma ook hadden gezien, en me hebben opgewacht in de kantine, en daarna, jaar in, jaar uit, ik voor alles ben uitgemaakt, van Ketter tot Kindermoordenaar, en ik altijd pal hebt gestaan en het voor Jehovah hebt opgenomen, moet ik dan nu zien dat alles waar ik in geloof en waar ik mijn hele leven omheen heb gebouwd, dat jullie dat samen met enkele van jullie voorgangers in stukken breken. En jullie willen dat ik braaf blijf zitten als jullie je gewelddadige vriendje op het podium toelaten om te laten zien dat jullie de baas zijn? Kijk uit dat jullie niet worden zoals de herders waarover in Jeremia 23:1,2 en 10-14 geschreven word!!
Broeders, hoe lang gaat deze strijd nog duren? M*****, jij bent van jullie vier het langs in de gemeente, vanaf het begin. Jij weet net zo goed als ik hoe de vork in de steel zit. Ik kan mijn gedrag en handelwijze aan Jehovah verantwoorden, nooit heb ik zo met Ouderlingen moeten strijden, het druist in tegen alles wat me geleerd is, en ik word er doodmoe van.
Op grond van par.7 en 8 op blz.10 van dezelfde W.T. zal ik niet opstaan en weglopen als *.*. de ***** voorgaat in gebed.
Als Jezus in een “rovershol” kon blijven, kan ik in de Koninkrijkszaal van Gemeente-Maarssen blijven zitten.
MAKEN JULLIE ER A.U.B. GEEN ROVERSHOL VAN!!!!

Br. R.A.M. Janssen.

Kopie aan Br. H. Steenkamp en Br. H. Hemmink.