View Full Version : Hij bedoelt het goed, maar tjongejongejongejonge :-) (OT)
GLADIATOR
26 mei 2005, 18:57
Uit het gastenboek:
Afzender: delachambre - zaterdag, 21 mei 2005 om 12:32
Na het lezen van verschillende berichten.(ik wil zeker niet respectloos zijn)zeggen mensen dat getuigen de mond gesnoerd worden.
Hoe ze dat logisch beredeneren kan ik even niet vatten als er 1 organisatie is die juist wel z'n mond open doet dan zijn getuigen het wel.Wij praten met alle soorten van mensen met allerlei soorten van denkwijzen.We zijn echt geen bandrecorders hoor,dat waren Jezus en zijn discipelen ook niet.Die deden het zelfde.Wij hebben dan ook die opdracht gekregen door Jezus hij zei in math.28:Gaat en maakt discipelen van alle mensen uit alle natien hen dopende in de NAAM van de vader en van de Zoon en van de heilige geest20 en leert hun onderhouden alles wat ik U geboden heb.
Onze mond wordt dus niet gesnoerd maar als wij allerlei filosofien zouden prediken is dat niet het goede nieuws.Wij vertellen het zelfde alswat Jezus en zijn discipelen verteld.
Zonder respectloos te zijn voor meningen die we tegenkomen in de prediking.Iedereen heeft een vrije wil niemand dwingt je iets te aanvaarden.In Jezus tijd stelde mensen geloof in Hem en het goede nieuws maar lang niet allemaal hij werd zelfs vervolgd.joh15;19....omdat gij nu geen deel van de wereld zijt, maar ik u uit de wereld heb gekozen daarom haat de wereld u 20...indien zij mij hebben vervolgd zullen zij ook u vervolgen.
Zoals je ziet zijn wij er niet verbaasd over dat de wereld slecht spreek over Jehova's Getuigen.
[hr:25a61d1f19]
Afzender: de la Chambre - zaterdag, 21 mei 2005 om 11:44
Hoi ik begrijp dat je je kennis enthousiast wil uiten.Maar je geeft inf.over open brieven etc..Je weet zelf dat het Wachttoren Genootschap zeker geen voorstander is van dit soorts sites.
Voor getuigen zelf hoef je het in iedergeval niet te doen want wij krijgen voldoende geestelijke voedsel vindt je niet.?!Dat je je opsteld als de watchman is vast ook goed bedoeld, maar ben jij degene die voor ons op de uitkijk staat.? wij moeten inderdaad op elkaar letten en elkaar tot voortreffelijke werken aansporen.Maar je moet iemand kennen wil je zien waarin hij of zij geholpen kan worden.
Doormiddel van een scherm weet je niet wie daarachter zit en kenje ook zijn gedragingen niet.Doe je dit met de goedkeuring van het besturend lichaam.?
Ik moet je eerlijk bekennen dat ik zeer verbaasd was deze site aan te treffen.Vind je dat er niet genoeg regelingen getroffen zijn voor ons en geestelijk voedsel,lektuur is?
En vindt dat je dat moet aanvullen.?
Dat zou dan of een tekortkoming van het genootschap moeten zijn,of het is een tekortkoming van jou.
Ben je een ouderling ?
Heb je het met het ouderlingen lichaam er over gehad deze site te ontwikkelen.?
Zo niet waarom niet.?
Hoop hiermee je aan het denken gezet te hebben.
Het gaat er tenslotte niet om wat jij of ik er van vindt maar wat de bijbel en het genootschap er van vindt.
En anders doe je het tot glorie van jezelf,dat is vast jou bedoeling niet .
Nogmaals ik begrijp je enthousiastme.
Rom1:11-12 Want ik verlang ernaar u te ZIEN om uenige geestelijke gave .12of liever opdat er onder u een uitwisseling mag zijn,doordat een ieder(wordt aangemoedgd)door middel van het geloof van de ander,zowel het Uwe als het mijne.
Administrator
26 mei 2005, 19:06
Ha die Rijk,
ik moet de persoon in ieder geval nageven dat hij het subtiel brengt, ik heb dezelfde strekking namelijk ook wel eens in andere bewoordingen gehoord. Maar de volgende zin illustreert wel precies waar het op dit moment voor het grootste deel scheef zit bij JG:
"Het gaat er tenslotte niet om wat jij of ik er van vindt maar wat de bijbel en het genootschap er van vindt."
In de ogen van veel getuigen staat de Bijbel/Jehovah gewoon compleet gelijk aan het genootschap... :( Dat blijkt wel weer uit dit bericht.
Groeten,
Admin
Hallo allemaal,
Deze broeder bedoelt het, ondank zijn WTG bril, zeker goed. Een aantal dingen ziet hij gewoon niet. e-Watchman.com is volgens mij vooral goed voor onze mede broeders en zusters die verstrooid zijn en ontmoedigd zijn door bepaalde ontwikkelingen binnen het genootschap. Broeders die hier niet van op de hoogte zijn en nooit met bepaalde zaken zijn geconfronteerd reageren zoals ik en vele anderen van ons ook in het verleden gereageerd hebben.
Ik neem het hem niet kwalijk en Jehovah denk ik ook niet aangezien ik een mate van oprechtheid bemerk in zijn woorden.
Groet,
Tsuyoshi
Administrator
28 mei 2005, 10:58
Nou, we worden op onze wenken bediend: Hierbij enkele recente berichten met iets andere bewoordingen:
Afzender: Michael - vrijdag, 27 mei 2005 om 22:38
Wat is dit voor onzin?? Ik heb de brief gelezen die door een zogenaamde 'getuige' is opgestuurd naar jouw site, ik heb die helemaal doorgelezen en wat die tekst bevat zijn gewoon pure leugens. Beweren dat de het besturende lichaam zich zou aangesloten hebben de NGO? Vanwaar haal je dat nu weer, heb je hier eerst je bronnen nagecheckt of ben je gewoon lukraak gaan schrijven om ons geloof in Jehovah in vraag te stellen? Waarom zou de organisatie partijdig zijn? Vermeld god's woord de bijbel niet dat wij onpartijdig moeten zijn. En dan staat er nog zo nog in die brief ik citeer "laten we ons niet misleiden door broeders van het besturende lichaam want zij kunnen ook fout maken en ergens misgaan" zo hier ga je aan halen dat onvolmaakte mensen fouten kunnen maken. Dat doen we per slot allemaal, en zo als we allemaal weten, als een br of zs een zware fout begaat word die uitgesloten. En ik vraag me af of jij wel degelijk een getuige bent of de personen die deze site openstellen voor het publiek. Mss ben je deze site gaan schrijven om je woede te koelen op de organisatie? Of ben je gewoon misleid door deze slechte wereld die weldra aan z'n einde zal komen. Ik vind deze site ook heel slecht voor mensen van buiten af die Jehovah's Getuigen beter willen leren kennen. Voor die mensen en ook voor de br en zs in de organisatie heb ik gereageerd op deze website. Ik vind dit niet kunnen, wie ben jij eigenlijk? Ouderling, dienaar, uitgesloten heb je slechte ervaringen gehad met de organisatie wil je hier je woede koelen? Ik raad iedereen aan die deze website leest geen aanstoot te nemen aan de artikelen die hier staan over de organisatie van de Jehovah's Getuigen. Raadpleeg liever de officiële website www.watchtower.org om meer informatie te weten krijg over de organisatie en onze activiteiten. Ik hoop dak ik je hier mee aan het denken heb gezet "watchman".
Vriendelijke groeten
[hr:7679c345d2]
Afzender: Michael - vrijdag, 27 mei 2005 om 22:59
Hier ben ik nog eens. Wat ik zo erg vind aan deze site, hier zijn al veel te veel Jehovah's Getuigen op geweest die hun geloof in twijfel trekken door jullie valse beweringen. Zo schrijft iemand: "het werd tijd dat iemand de WTG op de vingers ging tikken". Op de vingers tikken?? Dit zijn gewoon LEUGENS, LEUGENS, LEUGENS !!!!!! Ik vind dit echt heel erg voor mensen die jullie zogenaamde 'opbouwende' site bezoeken. En dan word er ook nog beweerd dat we zomaar alles moeten slikken van het WTG. Hmmmm dat is ook weeral een LEUGEN. We worden aangemoedigd om aan zelfonderzoek te doen. Dit door zelf de bijbel te onderzoeken met de hulpmiddelen zoals wachttoren, ontwaakt en de recente heele mooie brochure BLIJF WAAKZAAM!. Deze brochure moedigd ons echt aan om waakzaam te blijven tegen de aanvallen van satan. Ik wil alle broeders en zusters die deze site als een leugen beschouwen echt prijzen want jullie zien hier ook grove LEUGENS in. Dit zijn gewoon kuiperijen van satan de duivel! En als Mr Watchman himself een nar buiten komt, dat hij zichzelf eens bekend maakt of durft die dat niet? Of zijn jullie gewoon een hele groep afvallige die zich tegen Jehovah keren. Ik vind dit echt spijtig voor jullie, gewoon weg zielig dat je een site schrijft tegen de organisatie van Jehovah. Laat jullie mensen niet misleiden door deze site!!!! Alstublieft volg mijn goede raad op.
Vriendelijk groeten een broeder van 17 jaar
[hr:7679c345d2]
Afzender: Michael - vrijdag, 27 mei 2005 om 23:12
Hmmmmm waar ik zeker van ben is dat ik er voor ga zorgen dat deze site zal verdwijnen van het internet. Net als andere websites die LEUGENS vertellen over Jehovah's Getuigen en die het geloof in Jehovah afbreken. Ik ben er zeker van dat ik hier nog veel aanmoedigende antwoorden zal neerschrijven voor personen die aan het afdwalen zijn, zodat zij terug op het rechte pad geraken. Wat beziel jullie om zo'n ONZIN LEUGENS WAARDELOOSE ZOGEZEGDE INFORAMTIE neer te schrijven over de getuigen? Waar halen jullie het lef vandaan?
Hungry 4 truth
28 mei 2005, 12:14
Hoi, Admin
Dit zal wel niet afkomstig zijn van de aartsengel Michaël. Je hoeft alleen maar te zoeken op het internet met de woorden "Guardian UN NGO Jehovah's Witnesses" en je komt bij het beruchte artikel terecht. Een beetje moeite doen om iets te onderzoeken voordat je iemand beschuldigd een leugenaar te zijn is toch niet teveel gevraagd?
"The truth is out there".
Groetjes, H4T
Boanerges
28 mei 2005, 19:49
Nou, we worden op onze wenken bediend: Hierbij enkele recente berichten met iets andere bewoordingen:
Afzender: Michael - vrijdag, 27 mei 2005 om 22:38
Wat is dit voor onzin?? Ik heb de brief gelezen die door een zogenaamde 'getuige' is opgestuurd naar jouw site, ik heb die helemaal doorgelezen en wat die tekst bevat zijn gewoon pure leugens. Beweren dat de het besturende lichaam zich zou aangesloten hebben de NGO? Vanwaar haal je dat nu weer, heb je hier eerst je bronnen nagecheckt of ben je gewoon lukraak gaan schrijven om ons geloof in Jehovah in vraag te stellen? Waarom zou de organisatie partijdig zijn? Vermeld god's woord de bijbel niet dat wij onpartijdig moeten zijn. En dan staat er nog zo nog in die brief ik citeer "laten we ons niet misleiden door broeders van het besturende lichaam want zij kunnen ook fout maken en ergens misgaan" zo hier ga je aan halen dat onvolmaakte mensen fouten kunnen maken. Dat doen we per slot allemaal, en zo als we allemaal weten, als een br of zs een zware fout begaat word die uitgesloten. En ik vraag me af of jij wel degelijk een getuige bent of de personen die deze site openstellen voor het publiek. Mss ben je deze site gaan schrijven om je woede te koelen op de organisatie? Of ben je gewoon misleid door deze slechte wereld die weldra aan z'n einde zal komen. Ik vind deze site ook heel slecht voor mensen van buiten af die Jehovah's Getuigen beter willen leren kennen. Voor die mensen en ook voor de br en zs in de organisatie heb ik gereageerd op deze website. Ik vind dit niet kunnen, wie ben jij eigenlijk? Ouderling, dienaar, uitgesloten heb je slechte ervaringen gehad met de organisatie wil je hier je woede koelen? Ik raad iedereen aan die deze website leest geen aanstoot te nemen aan de artikelen die hier staan over de organisatie van de Jehovah's Getuigen. Raadpleeg liever de officiële website www.watchtower.org om meer informatie te weten krijg over de organisatie en onze activiteiten. Ik hoop dak ik je hier mee aan het denken heb gezet "watchman".
Vriendelijke groeten
[hr:ae8c4bee22]
Afzender: Michael - vrijdag, 27 mei 2005 om 22:59
Hier ben ik nog eens. Wat ik zo erg vind aan deze site, hier zijn al veel te veel Jehovah's Getuigen op geweest die hun geloof in twijfel trekken door jullie valse beweringen. Zo schrijft iemand: "het werd tijd dat iemand de WTG op de vingers ging tikken". Op de vingers tikken?? Dit zijn gewoon LEUGENS, LEUGENS, LEUGENS !!!!!! Ik vind dit echt heel erg voor mensen die jullie zogenaamde 'opbouwende' site bezoeken. En dan word er ook nog beweerd dat we zomaar alles moeten slikken van het WTG. Hmmmm dat is ook weeral een LEUGEN. We worden aangemoedigd om aan zelfonderzoek te doen. Dit door zelf de bijbel te onderzoeken met de hulpmiddelen zoals wachttoren, ontwaakt en de recente heele mooie brochure BLIJF WAAKZAAM!. Deze brochure moedigd ons echt aan om waakzaam te blijven tegen de aanvallen van satan. Ik wil alle broeders en zusters die deze site als een leugen beschouwen echt prijzen want jullie zien hier ook grove LEUGENS in. Dit zijn gewoon kuiperijen van satan de duivel! En als Mr Watchman himself een nar buiten komt, dat hij zichzelf eens bekend maakt of durft die dat niet? Of zijn jullie gewoon een hele groep afvallige die zich tegen Jehovah keren. Ik vind dit echt spijtig voor jullie, gewoon weg zielig dat je een site schrijft tegen de organisatie van Jehovah. Laat jullie mensen niet misleiden door deze site!!!! Alstublieft volg mijn goede raad op.
Vriendelijk groeten een broeder van 17 jaar
[hr:ae8c4bee22]
Hmmmmm waar ik zeker van ben is dat ik er voor ga zorgen dat deze site zal verdwijnen van het internet. Net als andere websites die LEUGENS vertellen over Jehovah's Getuigen en die het geloof in Jehovah afbreken. Ik ben er zeker van dat ik hier nog veel aanmoedigende antwoorden zal neerschrijven voor personen die aan het afdwalen zijn, zodat zij terug op het rechte pad geraken. Wat beziel jullie om zo'n ONZIN LEUGENS WAARDELOOSE ZOGEZEGDE INFORAMTIE neer te schrijven over de getuigen? Waar halen jullie het lef vandaan?
Jeugdige onbesuisdheid uit België. :mrgreen: :mrgreen:
GLADIATOR
28 mei 2005, 20:41
Hmmmmm waar ik zeker van ben is dat ik er voor ga zorgen dat deze site zal verdwijnen van het internet. Net als andere websites die LEUGENS vertellen over Jehovah's Getuigen en die het geloof in Jehovah afbreken.
Mijn site ook? :):):):)
http://www.toonhound.com/frightened-lge.jpg
Wat een enthousiasme! Het doet me beetje denken aan Saulus. Wellicht dat zijn naam in komende tijd ook een verandering zal ondergaan.
GLADIATOR
31 mei 2005, 14:01
Volgens mij is een deel van de kudde op Internet aan het rondwandelen.
Ze hebben ook een eigen site http://www.clubs.nl/community/default.asp?clubid=310126( en zijn een beetje van slag betreft de site van e-watchman (zie gastenboek). :):):):)
Ik stuurde zo`n blaaskikker een e-mailtje, zie hieronder.
En zijn antwoord erop ook.
Ach, het werd toch al veel te rustig. Wie weet worden en nou een paar wakker. Zal toch wel een keer gebeuren dat het WTG met de handen in het haar komt te zitten. :)
Ik ga die jongens proberen na te laten denken. Als dat mogelijk is tenminste. :):):)
Spruit is ook al begonnen zie ik. :):):) Dat was teveel voor Spruit om te zwijgen. :):):) Spruit zal onderstand antwoord gekregen hebben, dan was ie uit zijn dak gegaan. :):):):):)
OK, hieronder mijn e-mail en het antwoord van Michael (die van het gastenboek):
>From: "Rijk Janssen" <info@jehovah-getuige.nl>
>To: <damaxx5@hotmail.com>
>Date: Sun, 29 May 2005 12:55:58 +0200
>
>Hoi Michael,
>
>Je heb er zin in. :-)
>
>Wat denk je van deze site, www.jehovah-getuige.nl ?
>
>Wist je al dat het Genootschap "Zichzelf Uitgesloten Heeft", van getuigen van Jehovah?
>
>Zegt het Genootschap zelf. Niet wij zeggen, maar het Genootschap zegt dat.
>
>Kijk maar op deze site. Je vind het wel.
>
>Normaal, zou ik je niet op deze manier benaderen, maar jij bent een uitzondering. :-) :-)
>
>Groetjes je broeder Rijk
Hoi
Wie denk jij wel dat je bent om het WTG van zo'n valse dingen te beschuldigen? Wie ben jij eigenlijk als ik weten mag, een ouderling, gedoopte broeder, afvallige, uitgesloten ... ?? Vertel me dat eerst eens. Want weet je eigenlijk wel iets van de organisatie van af? En oké ik dacht bij men eigen ik ga rustig nar die site die je me gegeven hebt en ik heb er uit besloten dat alles wat er op die website staat een volkomen LEUGEN is. Heeeeeeeeeel de website zoals vele andere 'anti-jehovah's getuigen' sites. Wat denk je dat je hier mee wilt bereiken? Broeders en zusters misleiden door al deze LEUGENS te publiceren en te promoten? IK hoop dat je inziet dat je verkeerd bezig bent 'broeder rijk'. Ik hoop dat je het lef hebt om men mail te beantwoorden.
Groetjes Michael
K weet nog hoe ik zelf was toen ik 17 jaar was! Heel veel leren moet je dan nog...je onderscheidingsvermogen begint net op gang te komen!
Deze jongen heeft schijnbaar nog heeel veel te leren. Wat triest, (en dat meen ik serieus) als deze jongen straks de feiten onder ogen moet zien!
Liefs Marjon
Administrator
31 mei 2005, 20:52
K weet nog hoe ik zelf was toen ik 17 jaar was! Heel veel leren moet je dan nog...je onderscheidingsvermogen begint net op gang te komen!
Deze jongen heeft schijnbaar nog heeel veel te leren. Wat triest, (en dat meen ik serieus) als deze jongen straks de feiten onder ogen moet zien!
Liefs Marjon
Hoi Marjon,
Dat is ook precies wat me het meest zorgen baart. Ik maak me er niet zo druk over of iemand het WTG met hand en tand wil verdedigen en eerlijk gezegd ook niet met welke bewoordingen iemand dat doet. Wanneer ik postings van mij teruglees op andere fora van zo'n 4 á 5 jaar geleden, dan schaam ik me soms diep. :( Oftewel, ik was precies zoals deze jongen. Alles met hand en tand verdedigen en dikwijls niet in al te nette bewoordingen. :shock:
Maar, bij mij kwam langzaam het besef dat niet alles te verdedigen viel en deze Michael zit duidelijk nog niet in dat stadium. Wat zal het doen met zijn geloof, wanneer datgene waarin hij zijn vertrouwen stelt zijn absolute vertrouwen niet waard blijkt te zijn? Zijn het WTG en Jehovah zover in elkaar overgevloeid dat met die klap ook het geloof in Jehovah een onherstelbare deuk oploopt? Ik van harte dat dat nooit het geval mag zijn...
Groeten,
Admin.
Marjon
1 juni 2005, 09:24
Jehovah zal voor al deze schapen zorgen! Hij zal diegenen die hem werkelijk zoeken, er zoveel meer voor terug geven, als ze alles kwijt raken (WTG)! hij zou alle schapen die een deuk oplopen, zelf weer zoeken.
Maar idd zal het die schapen eerst veel verdriet en verwerking kosten, dat is iets wat ik heel erg vind. IK zie het voor mijn ogen gebeuren metzovelen van wie ik houd, en toch kan ik ze niet helpen zoals ik zou willen. Triest IDD!
liefs Marjon