PDA

View Full Version : WTG-logica = (vaak) drogredenen (OT)

Boanerges
18 september 2007, 19:07
WTG-logica blijkt vaak niets anders dan drogredenen te zijn. Misschien kunnen we in deze draad enkele van deze drogredenen noemen.

Ik begin: 8)

"Bloed is heilig, omdat het leven symboliseert; daarom ( :?: :P ) mag bloed niet gebruikt worden om een leven te redden.

Groet, Boa

Egbert
18 september 2007, 21:03
Wat voor excuus heb jij om niet te pionieren?
(retoriek, leus)

Wat ga jij tegen Mozes zeggen in de opstanding? "Ik had een mooie Ferrari!" of "Ik was bezig met prediken?"

Denken JG dat zij de enigen zijn die Armageddon overleven? Nee! Want er zullen vele opstandingen plaatsvinden...
(afleidingsmaneuvre)

Als er valse religie is, bestaat er ook ware religie. Ware religie is te herkennen aan haar volgelingen, Jehovah's Getuigen hebben liefde en zijn dus de ware religie. (cirkel)

Jaël
19 september 2007, 07:03
Is de term 'valse religie' niet al een zelfopgeworpen term?

Dus ... ze praten over Valse religie. Daarna conclcuderen ze; Als er VAlse religie is, is er ook een Ware religie. en dat zijn wij.

Maar waar in de bijbel staat iets over ware of valse RELIGIE?

Egbert
19 september 2007, 08:21
Beste Jaël, in de roos! ;lol: Valse Religie bestaat niet, ware ook niet. Een vals dilemma.

Er bestaat wel ware aanbidding, in hart en geest. En dat is vrijheid. :)

Juan
19 september 2007, 20:15
http://nl.wikipedia.org/wiki/Drogreden

e-Richard
20 september 2007, 14:49
In de ware religie is eenheid in geloof en denken, in de organisatie van JG bestaat deze eenheid, dus zijn JG de ware religie!

circel is rond. :)

Doris
20 september 2007, 17:40
- We mogen niemand een 'gelukkig (nieuw)jaar' wensen, wel een 'goed weekend'.

- Aan 'Sinterklaas' mogen we geen geloof hechten, wel aan '1914'.

- Geregeld veldienst- en vergaderingbezoek wordt van ieder verwacht, behalve als je op vakantie bent natuurlijk. Dus gaan we met z'n allen enkele keren per jaar op reis.

- Lees altijd de meest recente lektuur (ivm nieuwe lichtflitsen), en verkoop je oude rommel aan de deur.

- Als we de ervaringen uit de WT mogen geloven: hoe zieker je bent, hoe beter je kunt prediken.

- Twijfelen aan Jehovah is geen enkel probleem, men zal je met veel plezier proberen te helpen. Maar twijfelen aan een aardse organisatie kan ernstige gevolgen hebben.

- Zondagmorgen is het ideale moment om mensen al vroeg uit hun bed te bellen onder het mom van 'de overgebleven tijd is kort geworden'. Eigenlijk willen ze gewoon uurtjes halen tijdens het weekend.

Zo zou ik er nog een paar kunnen neerpennen, maar ik zal het hierbij laten. Enkele bovenvermelde drogredenen klinken misschien sarcastisch, maar ze zijn uit het leven gegrepen.

Liefs aan iedereen,

Doris.

Doris
20 september 2007, 17:53
Er schiet mij nog één te binnen:

- Wie zich overgeeft aan zwartwerk is zwak in het geloof, maar door geld te schenken aan de kringopziener en zijn vrouw toon je je waardering.

... (misschien volgen er nog)

Doris.

Openhart
20 september 2007, 18:44
Hoi Doris,

:D Leuk je weer te zien in PC, Doris :Rose:

Je hebt de WTG logica scherp neergezet. 'T is zo waar.
Waar het op neerkomt: Onlogische gedachten worden binnen de org. als logisch verkocht.
%) Om tureluurs van te worden, vind je niet?

Groetjes van Openhart :wink:

anita mama van 4
20 september 2007, 19:12
in de bijbel staat allen wie mijn naam aan roept zal gered worden. en : gij zijdt mijn getuigen.

dus we noemen ons jehovah's getuigen . ja zie je wel wij zijn dus nu het volk van God

Jaël
21 september 2007, 08:18
- Als we de ervaringen uit de WT mogen geloven: hoe zieker je bent, hoe beter je kunt prediken.

Inderdaad...

Zeer scherp opgemerkt.

Ook die van anita vind ik een hele sterke!

mariah
21 september 2007, 14:29
waar moeten we naar toe als we ergens niet mee eens zijn

en wij maar den ken dat we nergens naar toe kunnen

van wie hebben we al deze wijsheden geleerd??

anita mama van 4
21 september 2007, 16:00
wij vieren geen verjaardag omdat er iemand onthoofd is. ook is dat zelfverheerlijking.
onder welke noemer zal ik bruiloften zetten dan ?
dus als ik het goed begrijp is dat als ik naar een pretpark ga en ik word ziek dat ik nooit meer naar een pretpark kan gaan omdat er iets niet zo leuks is gebeurd ?

Juan
21 september 2007, 18:10
wij vieren geen verjaardag omdat er iemand onthoofd is. ook is dat zelfverheerlijking.
onder welke noemer zal ik bruiloften zetten dan ?
dus als ik het goed begrijp is dat als ik naar een pretpark ga en ik word ziek dat ik nooit meer naar een pretpark kan gaan omdat er iets niet zo leuks is gebeurd ?

Ja Anita, want alles wat in de bijbel staat is met een doel opgeschreven weet je nog wel. De meest stomste logica die je maar kan verzinnen natuurlijk.

anita mama van 4
21 september 2007, 21:08
als we met iemand per ongeluk over de bijbel ( lees jg geloof ) komen te p0raten dan kunnen we dat weer mooi opschrijven als uurtjes. natuurlijk ronden we af naar boven

Lambert
22 september 2007, 12:43
Waarom roken JGn niet?
Omdat Jehovah ons anders wel een schoorsteen ingebouwd had.

oscar2
29 januari 2011, 17:48
Waarom roken JGn niet?
Daarom vlieg ik nooit, alleen op de punt van mijn vaders schoen, maar dat is voor mijn bestwil.

Lambert
29 januari 2011, 18:33
:laugh3.gif:

sylleke01
29 januari 2011, 23:09
Waarom roken JGn niet?

gerookt vlees bederft minder snel :mrgreen:

de enige weg naar mijn longen moest geasfalteert worden.....

Saffier
29 januari 2011, 23:58
Ben je nog wel "goed in de waarheid"?
Je moet wel je vreugde bewaren. Hoezo, ondanks wat?

Shekina
30 januari 2011, 00:06
grt.shekina

Lambert
30 januari 2011, 09:18
Oftewel: ":laugh3.gif:Hij kon zijn bloed wel drinken"

Saffier
30 januari 2011, 14:13
JHWH komt ons via getrouwe en beleidvolle slaaf tegemoet door in april het urenvereiste voor de hulppioniersdienst te verminderen.
!!!!!!????????????????!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Vrije Wil
30 januari 2011, 14:28
Wij vieren geen verjaardag omdat er iemand onthoofd is. ook is dat zelfverheerlijking.

En als de kringopziener komt wie word er dan verheerlijkt, moet je eens zien hoeveel er dan in de zaal zitten en braaf antwoordjes geeft, nog nooit zo'n druk bezochte velddienst gezien, en maar vechten met wie hij de velddienst in mag en diens vrouw ook, is op dit moment een drama in de gemeente :no2.gif::no2.gif::no2.gif: word dan toch gezegend door jehovah die opkomst van al die nederige br en zrs:whistle2.gif::good.gif:

(ligt helemaal niet aan die man hoor ehuum..) ......:laugh3.gif::laugh3.gif::laugh3.gif:

jim
30 januari 2011, 14:29
Dat is alleen maar om de statistieken op pijl te houden.
Je hebt leugens, grove leugens en statistieken. :mrgreen:

pucca
30 januari 2011, 14:43
hallo/
het beste is om met je buren geen omgang te hebben.
beter is een zuster op de kofie te vragen.die heeft wat jou buren niet hebben'de (waarheid)pucca.buren slechte omgang?

XDJK
30 januari 2011, 14:44
JHWH komt ons via getrouwe en beleidvolle slaaf tegemoet door in april het urenvereiste voor de hulppioniersdienst te verminderen.
!!!!!!????????????????!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Er moeten meer borstkloppers bij:mrgreen:

luminal
31 januari 2011, 08:05
Over nederigheid gesproken, waarom wordt het Besturend Lichaam altijd met hoofdletters geschreven? Het is niet alsof ze die schrijfwijze van de bijbel hebben overgenomen.

Lambert
31 januari 2011, 08:12
Ja vreemd Luminal,

Maar het zou begrijpelijk zijn als men bedenkt dat ze tussen God en Jezus inzitten.

Anders kan het een maat zijn net als b.v. XXL of een andere afkorting zoals ODOL:secret.gif:

daanvoosten
31 januari 2011, 17:23
En het feit dat de hoogste leiding zichzelf als slaaf aanduidt geeft ook te denken.

Lambert
31 januari 2011, 18:25
Ja Daan, zoiets gaat erin als koek.

Zo van: "Kijk nu toch eens aan ,een Slaaf" Daar was Holland mede rijk door geworden, toen er nog geen gas gevonden was en men nog zuinig met geld omging:whistle2.gif:

Apostata
31 januari 2011, 20:09
Wat bedoel je nu Lambert? Aan het gas met die Slaaf? :mrgreen:

groet,

Apostata

Lambert
31 januari 2011, 20:15
Nee wat ik bedoelde was voor 1863. Deze slaaf gaat ook zo wel naar de knoppen

Apostata
31 januari 2011, 20:18
1863? Mmmm, ook een gekenmerkt jaar voor het Koninkrijk...

daanvoosten
1 februari 2011, 12:37
Dit draadje was destijds serieus bedoeld.

Lambert
1 februari 2011, 12:50
Dat waren bijna alle draadjes Daan, als ik me nog goed herinner

Saffier
20 mei 2011, 23:38
Er schiet mij nog één te binnen:

- Wie zich overgeeft aan zwartwerk is zwak in het geloof, maar door geld te schenken aan de kringopziener en zijn vrouw toon je je waardering.

... (misschien volgen er nog)

Doris.

Wauw, erg scherp hoor, maar wel in de roos!!!!!!!!
Trouwens je vorige post ook.