View Full Version : OT: "Waarom hebben Jehovah's Getuigen nu twee verschillende typen uitgaven?"
Egbert
27 oktober 2007, 22:20
Dit is een Vertaling van: http://img260.imageshack.us/img260/8500/qfr101207al1.jpg
Zie subject.
Is de boodschap niet even belangrijk voor alle mensen?"
Antwoord:
Jehovah heeft zijn verkozenen beslist gezegend met "voedsel te rechter tijd" en hij heeft een verkozen "getrouwe en beleidvolle slaaf" om dit te doen (Mattheus 24:45-47). Dit betekent dat de manier het geestelijke voedsel wordt gedistribueerd kan veranderen als de omstandigheden hierom vragen.
De reden waarom deze verandering nodig was is nu omdat we zo ver zijn in wat de 'tijd van het einde' wordt genoemd en Bijbelse profetieën tonen aan dat het nu de tijd is voor Jehovah's volk om vast en rijp geestelijk voedsel te krijgen (Lees 1 Korinthiërs 3:2 en 1 Petrus 2:2) dat mogelijk niet wordt begrepen door niet-Getuigen, die uiteraard minder geestelijk gezind zijn.
Bijvoorbeeld, wanneer iemand terecht beseft hoe dicht we bij Armageddon zijn, kan het zijn dat Jehovah's volk alle ontspanning of iets anders moet beëindigen wat misschien kan het levenreddende werk van het maken van discipelen kan verstoren. Als een artikel gepubliceerd moest worden, dat actieve Getuigen vertelt dat de "Getrouwe en Beleidvolle Slaaf" vindt dat het onchristelijk is om een film te kijken, of een vakantie te nemen, zou dat niet begrepen worden door een geestelijk onvolwassen individu, die geen actief lid van Jehovah's Organisatie is.
Dankzij hun jaren van getrouw luisteren en de raad van de "slaaf" toe te passen, door de pagina's van de Wachttoren uitgaven, zullen degenen die actieve leden zijn van Gods enige, ware Organisatie geen problem zien met wat voor richtlijnen dan ook worden doorgegeven als "voedsel te rechter tijd." (Mattheüs 24:45-47). Als iemand bijvoorbeeld zo'n exemplaar van de Wachttoren zou geven aan iemand die geen actief lid van de Christelijke gemeente is, terwijl het bestemd was voor actieve leden, zou door hun wereldse, ongetrainde denkwijze, het geestelijke voedsel bezien als te controlerend, of zelfs als iets belachelijks en on-Schriftuurlijk. Maar een ware, geestelijke persoon die ziet met de "ogen van geloof" zal begrijpen dat de informatie als door Jehovah God zelf is gegeven, 'te rechter tijd'.
We kunnen de woorden van de Psalmist waarderen in Psalmen 1:1-50 - 50:29 welke zeggen: "Door...uw.. woorden...oh, beleidvolle...slaaf...zal...ik...al...mijn...dagen ...leven...en...volgen." Wat een fijn voorbeeld voor ons vandaag![/font]
1
In deze nauwkurig gereconstrueerde afbeelding van Abraham, kunnen we zien dat Jehovah hem had gezegend met een recent exemplaar van de Wachttoren, maar Isaäc, hier te zien op het altaar, ontving geen exemplaar. Dit Bijbelse voorbeeld dient als een profetisch voorbeeld voor onze tijd. Degenen die trouw blijven aan Gods Organisatie door deze niet te betwijfelen, zullen worden gezegend met leven. Degenen die zijn verkozen agentschap betwijfelen, zullen sterven met Armageddon.
In onze volgende uitgave:
Kracht verwerven wanneer we afvallige familie moeten onterven.
De heidense oorsprong van drive-through car-washes.
Hoe het missen van slechts één vergadering, u het leven kan kosten!
botteke
27 oktober 2007, 22:22
"FONT='Times New Roman','serif'"
"FONT='Times New Roman','serif'" ???
botteke
27 oktober 2007, 22:23
ver zijn in wat de 'tijd van het einde' wordt genoemd en Bijbelse profetieën tonen aan dat het nu de tijd is voor Jehovah's volk om dieper en rijper geestelijk voedsel te krijgen dat mogelijk niet wordt begrepen door niet-Getuigen, die uiteraard minder geestelijk gezind zijn.
O, ja , juist, och, zitten we alweer tegen het einde ...
e-Richard
27 oktober 2007, 23:13
O, ja , juist, och, zitten we alweer tegen het einde ...
Tja Botteke,
Een moderne variant op de Tantaluskwelling
Een tantaluskwelling is een kwelling waarbij een gewenst iets heel nabij is, maar toch voor altijd onbereikbaar blijft.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Tantaluskwelling
De JGkwelling:
Het einde is zeer nabij maar wil maar niet komen! :confused:
Groeten,
e-Richard
botteke
27 oktober 2007, 23:22
Een moderne variant op de Tantaluskwelling
Een tantaluskwelling is een kwelling waarbij een gewenst iets heel nabij is, maar toch voor altijd onbereikbaar blijft.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Tantaluskwelling
De JGkwelling:
Het einde is zeer nabij maar wil maar niet komen! :confused: e-Richard
ze kwellen elkaar dus al meer dan 160 jaar (amaaaaaaaaaaaaaaaai wat een generatie) :bad:
dolce
28 oktober 2007, 00:35
Ben toch blij en dankbaar dat ik, en velen met mij, op tijd gevlucht zijn uit zo'n mensonterende nietsontziende organisatie.
Een Liefdevolle Vader tergt zijn kinderen niet.
Laat staan onze Hemelse Vader die Liefde vertegenwoordigt in al zijn scheppingswerken over het heel het rond der aard te aanschouwen.
Psalm 146 met name ook vers 3 is weer eens duidelijk te zien in een onvolmaakte door mensen bestuurde organisatie. Hoe triest eigenlijk.
http://www.biblija.net/biblija.cgi?Bijbel=Bijbel&m=Ps+146&id18=1&id37=1&id16=1&id35=1&id17=1&pos=0&set=10&l=nl&idp0=19&idp1=38&idp2=17&idp3=36&idp4=18
Wel beangstigend voor degenen die er nog middenin vertoeven. Die hebben dadelijk geen leven meer. Waar leidt dat heen?:sad:
En dan te bedenken inactieven .. onterven. Waar halen ze de lef vandaan. Al het Goud en het Zilver behoort JHWH toe.
Boanerges
28 oktober 2007, 07:51
Hij is leuk, Egbert :laugh1.gif:
PS: Deze vvl is fake.
Egbert
28 oktober 2007, 08:02
Hij is leuk, Egbert :laugh1.gif:
PS: Deze vvl is fake.
Leuk he? ik ben blij dat jij het zegt, want ik vond het nogal :-o om te moeten zeggen, dat het niet echt was ;)
Zonnecelletje
28 oktober 2007, 08:40
drive through car washes??????:shock:
Het is enigzins lachwekkend dat ze met zo een onderwerp komen.
Voor mij is de introductie van 2 wachttorens nogal onheilspellend.
Hoewel ik me namelijk heb teruggetrokken, heb ik goed contact met mijn moeder en broer die nog "in de waarheid" zijn.
Ook goed contact met mijn moeders beste platonische vriend (niet getrouwd, mijn ouders wel gescheiden overigens)
Ze zijn vrij liberaal, hoewel mijn vader dat niet zo is, met hem heb ik ook nog wel contact maar dat is meer omdat mijn vader een eenling is en maar zeer minimaal gewaardeerd word in de gemeente. Hij is zwak begaafd en heeft gewoon niemand anders.
Hij neemt klakkeloos aan wat het WTG voorschrijft en heeft erge moeite om het contact met mij te verantwoorden voor zichzelf, maar hij doet het wel.
Ik denk dat wanneer er een paar items komen die expliciet aangeven dat contact met afvalligen en uitgesloten personen echt uit den boze is, geen uitzondering mogelijk... dat mijn vader dan niet meer van zich laat horen.
Met mijn moeder heb ik het al wel over de dubbele uitgave gehad, zij vond het prachtig, maar snapte wel dat ik me ook zorgen maak.
Mijn moeder heeft altijd haar eigen plan getrokken... ze komt zelfs op de verjaardagen van de kinderen onder het mom dat ze chauffeurt voor mijn oma die geen getuige is en al erg oud. Ze feliciteerd niet, zit er stil bij, maar ze komt dus wel..
Mijn ega vroeg me wat ik denk dat mijn moeder zou doen als ze echt op haar vingers getikt word en MOET kiezen op straffe van sancties...
Dan kiest ze voor het wtg,.. simpel omdat ze ook haar brood verdient binnen de JG... ze werkt voor haarzelf en 80% van haar klanten zijn broeders en zusters.
Dat is dan wel een echte "crisis" binnen ons sociaal netwerk.
Ik zie die nieuwe methode dan ook met angst en beven tegemoet, ze doen er alles aan om hun greep te verstevigen, je kan er ws op wachten dat ze een issue uitgeven met een verbod op internet.. dat is ze al tijden een doorn in het oog.
:?
Zonnecelletje
28 oktober 2007, 08:44
nep of niet.. (daarom al mijn:shock:)
Maar ik denk wel dat het een begin is van een poging tot ...
vul maar in...
Ze bouwen het langzaam op en dan?
Wat dat betreft is het WTG prima in het verzinnen van indoctrinerende listen..
Iemand de hele uitgave al ingezien toevallig?
(mijn moeder had hem nog niet)
Impala
28 oktober 2007, 09:01
:D Heel leuk, Egbert...
Maar misschien kan het ook andersom werken.
Ster opperde eens de mening
dat het WTG, om de oude garde niet teveel te verstoren
vanuit de publieksuitgave
wel eens een mildere, meer redelijke aanpak zou kunnen benadrukken
om met de nieuwe aangroei
op een andere manier om te gaan
Minder een religie met een vervaldatum...
Wie weet? De toekomst zal het ons leren
Zonnecelletje
28 oktober 2007, 09:10
Dat zou mooi zijn Impala..
Ben heel benieuwd, maar ook wel angstig omdat nu "losser" worden ze toch erg ongeloofwaardig zou maken...
Als ik mijn kinderen elke dag verbied om een snoepje bij het ontbijt te nuttigen en ik dan ineens vandaag zou zeggen.. "ach het mag wel"
Dan is dat een open deur natuurlijk.
Dan houd hun gevraag om snoep bij het ontbijt nooit op, want het is 1 x gelukt dus wie weet lukt het nog een keer.
Dus persoonlijk heb ik niet de hoop dat ze 2 wt's gaan gebruiken om makkelijker te worden aangaande bepaalde opstellingen.
Ik zal het aanzien en wie weet val ik dan toch nog van verbazing van mijn stoel:biggrin.gif:
Impala
28 oktober 2007, 09:15
Hoi Zonnecelletje
Je gebruikt een mooie illustratie, mag ik er even verder op redeneren?
Stel, dat je inderdaad de snoepjes bij het ontbijt verbiedt
maar er is een logéetje die er elke dag thuis wel één krijgt...
Wat doe je dan?
Misschien heeft de moeder van je kleine gast er wel op aangedrongen
dat haar kind dat snoepje krijgt?
Misschien is het wel een vitamientje in de vorm van een snoepje?
Misschien vind je het uiteindelijk een goed idee, en wil je het ook introduceren?
Misschien is juist het bezoek er de aanleiding voor
om het toch eens te proberen
zonder teveel gezichtsverlies voor jezelf?
zomaar een idee :-)
e-Richard
28 oktober 2007, 09:56
nep of niet.. (daarom al mijn:shock:)
Iemand de hele uitgave al ingezien toevallig?
(mijn moeder had hem nog niet) Hoi Zonnecelletje,
De engels versie is al op internet gezet, zie:
http://www.paradise-cafe.nl/showthread.php?t=1662
Als je naar pagina 30 kijkt zie je daar geen vragen van lezers!!:biggrin.gif:
Wellicht dat vragen van lezers alleen in de openbare versie komt, hoewel het kwa inhoud (nieuw licht ed.) meer zou passen in de interne studie-uitgave omdat het laveren in leerstellingen dan niet publiekelijk te volgen is.
Misschien dat de vragen van lezers in nieuwere studie-uitgaven van de Wachttoren te lezen zal zijn (was geloof ik al geen vaste rubriek)
Geen idee of de nederlandse uitgave al bij de gemeentes ligt, ik kom er niet meer als "inactieve".
Groeten,
e-Richard
dolce
28 oktober 2007, 10:25
Lach er maar om...
Beste,
Dit zijn in mijn ogen en oren geen grapjes meer, en ook geen SF.
Kan er dus niet om lachen.
Wacht maar over een tijdje wordt deze idioterie alleen mss wel werkelijkheid.
Geestelijk vermoord worden of werkelijk vermoord. Welk verschil zit daarin .. het zombie-effect soms??
http://www.rtl.nl/service/gids/ (http://www.rtl.nl/service/gids/)
Op TV vanavond bij SBS 6 ---- 22.50 uur
Serie documentaires.
Sommige mensen zijn er volledig van ov ertuigd dat de duivel hen aanzet tot de meest gruwelijke dingen.
Zo ook de sekte-leider Charles Manson.
Dat nieuwe stukje straks over onterven is al lang werkelijkheid. Jaarlijks een terugkerend onderwerp in de WT; met positief effect. Er zijn personen die door JG-familie onterfd zijn en waarbij of de brs. en zrs. de rekening van begraven kregen gepresenteerd nadat de erfenis naar het genootschap was gegaan. Of degene zat op zwart zaad en kon een erfenis van familie goed gebruiken. Weer ging het WTG met de "buit" er vandoor.
Slechts twee voorbeelden ken ik. Mss jullie ook nog wel.
Hilariteit of iets dergelijks kan gewoon niet. Het is al pure werkelijkheid over onterven.
groet Dolce
Egbert
28 oktober 2007, 10:29
dolce,
Ik verzon dat zinnetje, en heb het niet vertaald.
De engelse grap was flauw.
Maar ik heb dit zo vertaald omdat ik eerlijk gezegd iets dergelijks ook verwacht. Mijn 'financieel' rijke vader heeft reeds gedreigd me 'niet te onterfen'. Zeggen dat je iets 'niet' gaat doen, terwijl er nooit sprake van is geweest, is eerder dreigen het wel te doen. Zo werkt dat, dezelfde truken als het WTG.
Maar goed. Ik zal er niet bitter om worden. Zij handelen uit mindcontrol.
Lambert
28 oktober 2007, 10:43
Onterven van kinderen is niet meer mogelijk in de Nederlandse wet
dolce
28 oktober 2007, 10:49
dolce,
Ik verzon dat zinnetje, en heb het niet vertaald.
De engelse grap was flauw.
Maar ik heb dit zo vertaald omdat ik eerlijk gezegd iets dergelijks ook verwacht. Mijn 'financieel' rijke vader heeft reeds gedreigd me 'niet te onterfen'. Zeggen dat je iets 'niet' gaat doen, terwijl er nooit sprake van is geweest, is eerder dreigen het wel te doen. Zo werkt dat, dezelfde truken als het WTG.
Maar goed. Ik zal er niet bitter om worden. Zij handelen uit mindcontrol.
oké gelukkig dan zitten we wat dat betreft op één lijn :smile.gif:
je hebt het min of meer als parodie gebruikt.