PDA

View Full Version : Mensen weten gewoon meer: (OT)

GLADIATOR
15 juni 2005, 09:12
Ik kreeg gisteren een stapel reclame door mijn brievenbus. :)

Er zat een klein krantje tussen van KPN, genaamd "De BREEDbander".

Stond vol van hoe breedband Internet tegenwoordig volop toegepast kan worden.

2004 was volgens de nieuwe-mediagoeroe Vincent Everts "een mooi digitaal jaar".
En 2005 word nog mooier. Nog sneller.........

Een klein stukje uit zijn artikel deed me denken aan de afgelopen jaren die ik als getuige van Jehovah meemaakte.

Toen in voorjaar 1995 tijdens een zaalbouw de ouderlingen uit mijn gemeente werden ontheven en ik er achter kwam dat het er in de organisatie vaak keihard aan toe gaat en ik de jaren erna te weten kwam dat het goed mis was onder JG, had ik nooit gedacht dat ik (en anderen) met een computer (in `97 leerde ik een computer "aan en uit zetten" :)),
10 jaar later meer mogelijkheden kreeg om los van het corrupte WTG verder te kunnen.

Ik citeer hier een stukje uit DE BREEDBANDER van het artikel, "Het worden mooie digitale jaren. " :

Mensen weten gewoon meer

De opkomst van internet gaat snel. Nog maar tien jaar geleden (1995 dus ;)) gebruikte slechts 1% van de Nederlanders internet. Nu gebruikt bijna 80% van alle nederlanders van zestien jaar en ouder wel eens internet. "Het is het mooiste verspreidingsmechanisme dat er is. Zeker nu je thuis voor een klein bedrag ADSL kunt hebben. De voordelen zijn groot........EINDE CITAAT UIT DE BREEDBANDER.

Jehovah`s getuigen hoeven dus niet met hun armen over elkaar te gaan zitten afwachten hoe het WTG hen nog ontwetender laat dan het WTG gedacht had te kunnen doen. :)

Groetjes Rijk Janssen
http://www.manchester.com/a/business/computer.gif

Openhart
15 juni 2005, 13:28
Hallo Rijk,

Dus.... Internet is een geweldige goedkope en supersnelle methode om miljoenen mensen te bereiken, of niet dan? Wat is nou een beter middel om bij mensen 'binnen' te komen en getuigenis te geven! Een ieder die wil luistert en degenen die niet willen, clicken door. Perfect toch? Niemand onder druk gezet. Puur vrije wil. Kan niet beter, zou je denken.:shock:
We hebben het al vaker gezegd, ik weet het, maar ik kan er niet over uit dat in een organisatie waar zoveel nadruk wordt gelegd op allerlei verschillende predikingsmethoden, zoals telefoongetuigenis, straatwerk, brieven, van huis tot huis, gelegenheidsgetuigenis, etc., etc. déze methode laat liggen. Het zaakje 'stinkt' van mijlen ver. 8)

Wat zóu er toch de oorzaak van kunnen zijn dat het WTG deze predikingsmethode :roll: zo :roll: sterk :roll: ontraadt??? :lol:

Groetjes van Openhart

Administrator
15 juni 2005, 13:39
Wat zóu er toch de oorzaak van kunnen zijn dat het WTG deze predikingsmethode :roll: zo :roll: sterk :roll: ontraadt???

Ik denk dat de technische know-how op Bethel ontbreekt... Ik geloof dat ik het volgende congres mijn diensten maar eens aan ga bieden op de Bethelvergadering voor jongelingen in de zaterpauze... (inclusief referenties uiteraard van mijn recente HTML-ervaring) :lol: :lol: