PDA

View Full Version : Internationale congressen in 2006 (OT)

Boanerges
1 augustus 2005, 08:49
In 2006 worden er ook internationale congressen gehouden.

Nederland is toegewezen aan de stad Hamburg en mag 4000 afgevaardigden meesturen. Er zal daar ook een Nederlandstalig programma gehouden worden.

Bron: slotlezing congres 2005

Hoe zit het met België?

GLADIATOR
1 augustus 2005, 12:05
Sturen wij ook nog een afgevaardigde?

Wie meld zich aan als vrijwilliger? :)

Admin kan je beter niet sturen.

Die geeft bijna hardop commentaar tijdens een lezing als ie op de tribune
zit. Ik ook wel, maar ik heb een heel zacht stemmetje. :):):):):):)

Spruit vertrouw ik ook niet.

Als die naar de WC gaat moet je zijn zakken controleren op stiften, spuitbussen en stickers. Die plakt en spuit overal het adres van e-watchman op. :):):)

Word moeilijk iemand van ons te sturen. :?

http://home.wanadoo.nl/rijkjanssen/cafe/spruit999.jpg

Administrator
1 augustus 2005, 12:43
Sturen wij ook nog een afgevaardigde?

Wie meld zich aan als vrijwilliger? :)

Admin kan je beter niet sturen.

Die geeft bijna hardop commentaar tijdens een lezing als ie op de tribune
zit. Ik ook wel, maar ik heb een heel zacht stemmetje. :):):):):):)

Spruit vertrouw ik ook niet.

Als die naar de WC gaat moet je zijn zakken controleren op stiften, spuitbussen en stickers. Die plakt en spuit overal het adres van e-watchman op. :):):)

Word moeilijk iemand van ons te sturen. :?

Wat een onzin! Ik ben altijd hartstikke stil tijdens het congres. Er is ook vaak helemaal geen reden om commentaar te geven, het is toch allemaal waar wat er gezegd wordt? :roll:

Dat van Spruit is natuurlijk wél waar... :lol: :lol:

Admin

Spruit
1 augustus 2005, 20:52
Ehm daarom is mijn naam ook sp(r)uit.

Nee jongens ik heb me echt ingehouden wat dit betreft...hahahaha

honourtheking
5 augustus 2005, 14:49
1969 warendie Niederländer - ob die Flamen auch weiss ich nicht - in Nürnberg auf dem Kongree
Frieden auf ERden.
man da war was los, da war das Brot beim Bäcker sehr schnell alle.

Hamburg ? Hamburger? auf nach McDonald.

Hungry 4 truth
5 augustus 2005, 14:58
Hi honourtheking,

Dat kan ik mij nog herinneren. Waren er echt 144 pilaren met elk 1000 stenen rondom het terrein in Nürnberg waar Hitler zijn soldaten toesprak?

Groetjes, H4T

honourtheking
6 augustus 2005, 17:12
ja hungry4truth, so war es. Der Führer hatte dort 144 Säulen errichtet und sich als von Gott ( von der Vorsehung ) gesandt gefühlt. Ob da jede Säule mit 1000 Steinen errichtet war, weiß ich nicht.
Die Amis haben die Dinger weggesprengt, so blieb nur die Wiese mit den Rängen wo die Volksdeutschen damals bekannten wo sie herkamen um dem Gedanken des Reiches zu frönen.
Inzwischen ist das alles weg und bebaut. nebenan isgt die Messe.
Wenn es nach Göbbels gegangen wäre, hätten die die niederfränkisch sprechenden Flamen und Niederländer heim ins Reich geholt, wo sie bis 1648 waren
War wohl manchen auch recht so.
Aber das hätte deren in diesen 300 Jahren gewachsene Kultur unterdrückt und man hätte den Menschen die Identität als Niederländer/Flamen genommen.
Zum Glück ist es anders gekommen, leider auch so, daß meine Eltern vertrieben wurden.
Aber wir lernen ja aus der Bibel wo Kriege herkommen: von der Gier nach REichtum.

Da schätze ich es als Getuige, daß wir den Nationalismus wegdrücken und uns als ERdenmenschen sehen, die überall zuhause sind.

Ich bin gern in Holland oder in Flandern. Da ist es überall gemütlich und man fühlt sich wohl.

Ich bitte alle übrigen hier im Forum um Nachsicht, daß ich in duits schreibe, auch wenn ich nur peripher mit dem Hause Oranien verwandt bin ;)
George aus Ziegelwasser

Hungry 4 truth
6 augustus 2005, 23:54
Hi HTK,

Ich bin kein Berliner und auch keine Hamburger aber wie Dich eine Weltburger. Ich komme gerne nach Deutschland für meine Urlaub und meine Frau hat sich auch im Deutschland verliebt. Vielleicht hat das gute Essen und billiges Bier etwas damit zu tun.

Groetjes, H4T

honourtheking
9 augustus 2005, 08:14
hallo Hungry, habe erst heute mal wieder reingeschaut.
Schönes Detuschland sage ich auch, nachdem ich Jahrzehnte immer nur im Ausland war.
Gut gefällt mir die Ecke der Beutefranzosen - das Elsass. Viel Sonne, schöne STädte und man spricht, zumindest in den Dörfern noch deutsch.
Derzeit verbringe ich meinen Urlaub im Panoramic Hotel Hohegeiss, im Harz.

Jaël
9 augustus 2005, 10:16
Ook zo leuk:

Er "mogen" 4000 nederlandse afgevaardigden naar het congres.
En als ik nu zelf wil gaan, zonder goedkeuring van het genootschap? Jagen ze me dan weg???
Ik bedoel maar, de gewone Duitser die daar langs het congres komt en naar binnen wil mag er toch ook naar binnen?

Administrator
9 augustus 2005, 10:25
Ook zo leuk:

Er "mogen" 4000 nederlandse afgevaardigden naar het congres.
En als ik nu zelf wil gaan, zonder goedkeuring van het genootschap? Jagen ze me dan weg???
Ik bedoel maar, de gewone Duitser die daar langs het congres komt en naar binnen wil mag er toch ook naar binnen?

Hallo Jaël,

natuurlijk mag je gewoon heen, maar ik kan me wel voorstellen dat er bepaalde 'officiële' limieten gesteld worden per land. Een stadion heeft maar een beperkt aantal zitplaatsen, zo eenvoudig is het. En ze hebben daarnaast vast wel rekening gehouden met een paar eigenwijze en tegendraadse nederlandse JG's die op eigen houtje komen 8) :lol:

Groeten,
Admin

Jaël
9 augustus 2005, 12:08
Ach, maar ik ben zo'n voorbeeldige nederige getuige, dat ik best drie dagen op de grond wil zitten hoor... :lol:
Niet dus!