PDA

View Full Version : Koninkrijksnieuws nr. 37 (Engels)

Boanerges
22 augustus 2006, 19:52
Klik hier (<-----klikken) (http://www.paradise-cafe.nl/dload.php?action=file&file_id=32) voor de Engelse versie

Klik hier (<-----klikken) (http://www.paradise-cafe.nl/dload.php?action=file&file_id=33) voor de Nederlands versie

Bericht gewijzigd door Admin

Richard
22 augustus 2006, 21:30
tnx.. heb 'm doorgelezen

ik laat 't commentaar maar aan anderen over dat 't wtg zelf ook niet aan haar eigen standaard voldoet.. oeps.. zeg ik 't toch.

Soooooon!!! though, an amazing event will take place.....In a sudden, shocking move, the world's political powers will turn on false religion and completely destroy her!

Soooon..

sooon zet mij niet meer aan tot meer actie.. :(.. ik vind 't hypocriet je door een vaste (foute) datum te laten motiveren of door een hypothetische korte tijdsperiode.

Jehovah heeft elke dag recht op het beste van jezelf.

Egbert
22 augustus 2006, 23:31
Jehovah heeft elke dag recht op het beste van jezelf.

Dus ben je elke dag in de pio? :mrgreen:

Jaël
23 augustus 2006, 07:31
heu... wie zegt dat 'de pio' het beste is dat je kunt geven?

Ik heb me jarenlang schuldig gevoeld, omdat volgens het WTG feitelijk iedereen kan pionieren...(*denk: íjzeren long, mank, in rolstoel, doof, blind, stom - of alle drie tegelijk :) - desnoods terminaal) dus waarom deden we het dan niet?

Ik weet nu: Nee, dit (pionieren) is niet iets wat iedereen (aan)kan. En het is ook niet het beste wat iedereen kan geven.

Misschien is het beste wat ik te geven heb wel een positieve uitstraling, een gelukkig gezin, een hulp voor anderen zijn... in plaats van een chagerijn die 70 uur per maand langs de deuren loopt en geen tijd heeft voor vrienden en familie, laat staan voor andere mensen...

Ik ken pioniers die leven in een zooi waar zwervers zich nog voor zouden schamen...zo hard lopen ze te prediken, maar hun huis en tuin een keer opruimen? Ho maar... Wat geven zulke mensen aan hun omgeving, aan hun buren? En aan Jehovah?

Ik ben het met Richard eens dat Jehovah elke dag recht heeft op het beste van jezelf. Maar Jehovah heeft iedereen zijn eigen specifieke talenten gegeven. (In de eerste eeuw waren er sommigen met gaven van profeteren, sommigen die in talen spraken, sommigen als leraren...dus niet iedereen deed alles!!)

Ik denk dat je die talenten moet benutten die je van Jehovah gekregen hebt, in plaats van je in de vorm van het talent van iemand anders te wurmen... wiens enige droom misschien wel pionieren is, en die daardoor straalt en zich geweldig voelt en en een zegen is voor andere mensen en op zijn manier werkelijk het beste geeft

Want zíjn beste is nog niet míjn beste...

Egbert
23 augustus 2006, 08:10
Jaël, als er een lachebekje achter een zin staat betekent dat:
"opgelet, schrijver maakt een grapje...!"

Misschien dat je dat nog niet wist! :mrgreen:

Jaël
23 augustus 2006, 10:25
Hoi Distazo,

dat weet ik wel...:) ik bedoelde het ook niet tegen jou gericht,

maar je drukte op de 'knop van Job" (als je die uitdrukking kent...geintroduceerd door een kringopziener, die zei dat iedereen wel een bepaalde 'knop' heeft die hem uitlokt...zoals Job die toch zeer goed en rechtvaardig was zich plotseling aangesproken voelde en als automatische reactie daarop zichzelf ging rechtvaardigen. Zo hebben we allemaal wel een 'knop van Job' , een triggerpoint... Zoals je in de film wel eens hoort: "Don't push my buttons...!!!")

Het was dus ook niet tegen jou persoonlijk bedoeld, maar ik had dit hele verhaal nu ineens zo in mijn hoofd en wou dat even spuien. Jouw zinnetje was alleen even de trigger die het allemaal deed opborrelen..:)

Want ook al meen jíj het niet zo, het WTG meent het wél zo: Jehovah het beste geven, is in de vorm van pionieren..en als dat niet lukt dan wel hulppionieren.

En anders ben je eigenlijk een loser. Nou ja, zo voelde ik dat dan he....:P

eric
25 augustus 2006, 16:31
het is wel raar dat de politiek alle religie vernietigd, maar dat er op de dag van god's toorn nog afgodsbeelden voor de vleermuizen en spitsmuizen worden geworpen ???

ook hier zitten ze weer mis, doordat ze denken dat het wilde beest de VN is, i.p.v. de antichrist !!!

groetjes, eric.

daanvoosten
30 augustus 2006, 15:58
Die links werken bij mij niet. Ik kom wel op imageshack maar kan dan alleen zelf een plaatje uploaden.

Administrator
30 augustus 2006, 16:13
Die links werken bij mij niet. Ik kom wel op imageshack maar kan dan alleen zelf een plaatje uploaden.

Klopt, de bestanden zijn inmiddels alweer verwijderd van Imageshack. Gelukkig hebben we onze downloadsectie nog, waar het traktaat vanaf nu te downloaden is (in het engels). 8)

Downloadsectie <------Klik hier (http://www.paradise-cafe.nl/dload.php?action=category&cat_id=5)

Groeten,
Admin

daanvoosten
11 oktober 2006, 07:45
Gisteravond werd de speciale actie ter verspreiding van dit tractaat tijdens de Dienstvergadering besproken. Er werd door de ouderling gezegd dat Jehovah zelf opdracht tot deze actie gegeven had. Wel was er een klacht ingediend bij de Reclame Code-commissie door iemand die niet gediend was van de publicaties van het WTG. Naar aanleiding daarvan werd gezegd dat bij mensen met een Ja/Nee- of Nee/Nee-sticker er een 2e bezoek gebracht moet worden, i.p.v. dat het in de brievenbus wordt gestopt of dat ze worden overgeslagen. Er werd gesuggereerd dat de vrijheid van godsdienst betekent dat mensen ook het recht hebben om niet met godsdienstige uitingen geconfronteerd te willen worden.

Egbert
11 oktober 2006, 09:09
Wat die broeder zei is een leugen (een verzinsel). In ieder geval was dat niet in de nederlandse gemeente waar ik voor het laatst was.

In ieder geval zegt het WTG niet dat Jehovah dit zelf heeft opgedragen maar je kunt het die broeder niet kwalijk nemen want het WTG is ten slotte het 'kanaal van God'.

Dat van die ja/nee sticker heeft me ook altijd verbaasd hoe JG zich het recht toe-eigenden toch tractaten of TS in de bus te stoppen met: "Onze lectuur is geen reclame..."

daanvoosten
11 oktober 2006, 09:44
Hij was nogal in een fantasierijke bui. Het schijnt dat er momenteel een ruimtemissie aan de gang is. Hij gaf aan dat als die astronauten/ kosmonauten tijdens die actie naar de aarde kijken ze iets heel bijzonders zullen zien (nl. dat JG wereldwijd dat tractaat verspreiden).

Het is bekend dat we soms als kinderen worden behandeld/aangesproken door vertegenwoordigers van het WTG.

anna
11 oktober 2006, 10:36
.....Hij gaf aan dat als die astronauten/ kosmonauten tijdens die actie naar de aarde kijken ze iets heel bijzonders zullen zien (nl. dat JG wereldwijd dat tractaat verspreiden)......
Ja, en als je je tand onder je kussen stopt dan komt 's nachts de tandenfee langs..... :wink:

anna

daanvoosten
12 oktober 2006, 07:41
In ieder geval zegt het WTG niet dat Jehovah dit zelf heeft opgedragen maar je kunt het die broeder niet kwalijk nemen want het WTG is ten slotte het 'kanaal van God'.

Enkele weken geleden heb ik mijn eerste herderlijke bezoek gehad. Toen kwam hij tot de uitspraak dat 'buiten het WTG om' hetzelfde is als 'buiten Jezus om'. Terwijl het toch een erg intelligente man is, die pas als student 'in de waarheid' gekomen is.

Egbert
12 oktober 2006, 09:03
Zo dacht ik ook feitelijk. Ik had wel het idee, al heel lang, dat ik me schaamde voor het idee dat alleen JG gered worden door Armageddon.

Maar sinds ik de bijbel echt ben gaan studeren, zelf, zonder de wachttoren besefte ik met een schok dat o.a. de slaaf pas 'beleidvol' genoemd kan worden, als Jezus 'aankomt' (volgens de NWV)

De context zegt: "Zoals de dagen van Noach waren, de mensen dronken, huwden enz... totdat de dag kwam..." zo zal de tegenwoordigheid zijn van...
Dus die komst, overweldigde, overrompelde de ongelovigen zo zal Jezus komst dus ook zijn.

(het WTG draait aankomst (parousia, grieks; biah hebr.) en komst om!)

In 1919 was er geen 'aankomst' of een vloedachtig gebeuren op aarde, waardoor de mensen werden vernietigd.
Pas na de komst zal de slaaf beleidvol worden genoemd.

Richard
12 oktober 2006, 09:46
Enkele weken geleden heb ik mijn eerste herderlijke bezoek gehad. Toen kwam hij tot de uitspraak dat 'buiten het WTG om' hetzelfde is als 'buiten Jezus om'. Terwijl het toch een erg intelligente man is, die pas als student 'in de waarheid' gekomen is.ik huilde voorheen ook grote tuiten als er iemand uitgesloten werd.. tjoh.. we hadden weer iemand verloren :(

Richard
12 oktober 2006, 09:47
Klopt, de bestanden zijn inmiddels alweer verwijderd van Imageshack. Gelukkig hebben we onze downloadsectie nog, waar het traktaat vanaf nu te downloaden is (in het engels). 8)

Downloadsectie <------Klik hier (http://www.paradise-cafe.nl/dload.php?action=category&cat_id=5)

Groeten,
AdminWerk het openingsbericht een bij met de link naar de downloadsectie.. wel zo handig

Administrator
12 oktober 2006, 11:31

Groeten,
AdminWerk het openingsbericht een bij met de link naar de downloadsectie.. wel zo handig

Tot uw orders meneer... :mrgreen: