Weergegeven resultaten: 1 t/m 2 van 2
    anita mama van 4's schermafbeelding
    Leeftijd
    41

Standaard laat de doden hun doden begraven

ik werd net wakker en het eerste wat ik dacht was onderstaande tekst.
    Ineens weet ik wat er met : "laat de doden de doden begraven word bedoelt!

Lukas hoofdstuk 9

23 En tegen allen zei hij: ‘Wie mij wil volgen, moet zichzelf verloochenen, elke dag zijn kruis opnemen en mijn weg gaan.
    volg de weg van je hart en die weg is juist niet makkelijk omdat je bezig bent wakker te worden en bewust van jezelf in het geheel. heel worden is bouwen en bouwen is werken.

24 Want wie zijn leven wil redden, zal het verliezen, maar wie zijn leven om mij verliest, zal het redden.
    je leven redden door alleen aan jezelf te denken is levend dood zijn of aanzien willen door dingen te doen die passen is het beeld van aaanzien in deze samenselling.

25 Want wat heeft een mens eraan als hij de hele wereld wint, maar zichzelf verliest of zichzelf schade toebrengt?
    aanzien verwerven door je aan de normen en waarden van het aartse denken aan te passen

26 Als iemand zich schaamt voor mij en mijn boodschap, zal ook de Mensenzoon zich schamen voor hem, wanneer hij komt in zijn glorie en in de glorie van de Vader en van de heilige engelen. 27 Ik verzeker u: er staan hier mensen die niet zullen sterven voordat zij het koninkrijk van God gezien hebben.’
    wat is die boodschap ? je bent niet dood ! je leeft tot in eeuwigheid.
    het koningrijk God zien voor je sterft is : de boodschap begrijpen voor je je oude persoonlijkheid aflegt

57 Onderweg zei iemand tegen Jezus: ‘Ik zal u volgen waar u ook heengaat.’ 58 ‘Vossen hebben holen en vogels hebben nesten,’ antwoordde hij, ‘maar de Mensenzoon heeft nergens een plek waar hij zijn hoofd kan neerleggen.’
    Zijn ziel is zijn huis . Jezus had zijn huis in zich en zocht het niet buiten zichzelf om

59 Tegen een ander zei hij: ‘Volg mij.’ Maar die zei: ‘Sta me toe eerst naar huis te gaan om mijn vader te begraven.’ 60 ‘Laat de doden hun doden begraven,’ zei Jezus, ‘maar u moet het koninkrijk van God gaan verkondigen.’
    als je niet kunt aanvaarden dat je leeft dan moet je maar als de meesten in het aardse leven je bezig houden met de doden zoals je de doden ziet. Want zelf ben je ook levend dood.

61 Weer een ander zei: ‘Ik wil u volgen, Heer, maar sta me toe eerst afscheid te nemen van mijn familie.’ 62 Hem gaf Jezus ten antwoord: ‘Wie gaat ploegen en daarbij achterom kijkt, is niet geschikt voor het koninkrijk van God.’

er is geen weg terug als je de weg van Jezus volgt , alleen maar vooruitgang en groei. Zorg dat je niet stil staat of terug gaat.
    Laatst gewijzigd door anita mama van 4; 28 september 2009 om 05:27
    Het enige wat ik zeker weet , is dat ik niets zeker weet.

Marian
    Guest

Standaard Re: laat de doden hun doden begraven

geen
    Laatst gewijzigd door Marian; 11 november 2009 om 20:55

Soortgelijke discussies

1. Jezus's komst brengt verdeeldheid (OT)
    By maud in forum Openbaar Terras - Archief
    Reacties: 17
    Laatste Bericht: 17 september 2007, 09:11

Regels voor berichten